Deloitte: Najważniejsze globalne trendy dla sektora ochrony zdrowia w 2015 r.
Redaktor: Janusz Maciejowski
Data: 10.03.2015
Źródło: KG/JMac./Deloitte
Największy wpływ na kondycję światowej służby zdrowia mają presja kosztowa i konieczność cięcia wydatków rządowych , wynika z cylicznego raportu Deloitte „2015 Global health care outlook. Common goals, competing priorities”, który przedstawia prognozy dla rynku ochrony zdrowia.
W roku 2012 wzrost wydatków na ochronę zdrowia w skali całego globu wyniósł 2 proc., rok później 2,8 proc. W latach 2014-2018 prognozowany średni wzrost wyniesie 5,2 proc. rocznie.
Już teraz wydatki te pochłaniają 10,6 proc. globalnego PKB. Tak znaczące zwiększenie środków przeznaczanych na służbę zdrowia to rezultat nie tylko rosnących potrzeb zdrowotnych coraz większej rzeszy osób starszych (w tym wzrost liczy osób cierpiących na choroby przewlekłe), czy zaawansowana medycyna i nakłady na technologię i innowacje.
Coraz większą rolę odgrywa także rozwój rynków wschodzących. Jednak wciąż największy wpływ na kondycję światowej służby zdrowia mają presja kosztowa i konieczność cięcia wydatków rządowych.
Najważniejsze globalne trendy dla sektora ochrony zdrowia w 2015 roku:
- presja kosztowa;
- przystosowanie się do wymagań rynku, w tym wymagań rządów;
- postęp technologiczny oraz innowacje cyfrowe; wykorzystaniu technologii medycznych oraz procesów zarządzania danymi,
- regulacje i obszar compliance (zapewnienie zgodności działalności z normami i prawem), w tym ochrona danych.
W posumowaniu autorzy raportu zauważają, że organizacji opieki zdrowotnej powinny zawsze towarzyszyć i być robione na bieżąco analizy braków w zakresie zdolności finansowania. Należy też przyjrzeć się ryzyku planowania, gdzie najwyższymi wskaźnikami są zgodność i monitorowanie zarówno kliniczne jak i biznesowe. Dopiero wtedy ma sens organizacja systemu, ponieważ opieka zdrowotna jest szczególnie związana ze zwiększonym ryzykiem.
Głównym motorem pozwalającym na właściwe funkcjonowanie jest właściwe finansowanie i wreszcie odpowiednio wyszkolony personel.
Konieczne jest tworzenie globalnych źródeł informacji, które na zasadach partnerskich dążą do zmniejszania ryzyka operacyjnego i regulacyjnego, tak jak to już dzieje się w niektórych krajach.
Raport i jego rekomendacje mogą być pomocne przy realizacji programów krajowych, np. Ustawy o Zdrowiu Publicznym.
Już teraz wydatki te pochłaniają 10,6 proc. globalnego PKB. Tak znaczące zwiększenie środków przeznaczanych na służbę zdrowia to rezultat nie tylko rosnących potrzeb zdrowotnych coraz większej rzeszy osób starszych (w tym wzrost liczy osób cierpiących na choroby przewlekłe), czy zaawansowana medycyna i nakłady na technologię i innowacje.
Coraz większą rolę odgrywa także rozwój rynków wschodzących. Jednak wciąż największy wpływ na kondycję światowej służby zdrowia mają presja kosztowa i konieczność cięcia wydatków rządowych.
Najważniejsze globalne trendy dla sektora ochrony zdrowia w 2015 roku:
- presja kosztowa;
- przystosowanie się do wymagań rynku, w tym wymagań rządów;
- postęp technologiczny oraz innowacje cyfrowe; wykorzystaniu technologii medycznych oraz procesów zarządzania danymi,
- regulacje i obszar compliance (zapewnienie zgodności działalności z normami i prawem), w tym ochrona danych.
W posumowaniu autorzy raportu zauważają, że organizacji opieki zdrowotnej powinny zawsze towarzyszyć i być robione na bieżąco analizy braków w zakresie zdolności finansowania. Należy też przyjrzeć się ryzyku planowania, gdzie najwyższymi wskaźnikami są zgodność i monitorowanie zarówno kliniczne jak i biznesowe. Dopiero wtedy ma sens organizacja systemu, ponieważ opieka zdrowotna jest szczególnie związana ze zwiększonym ryzykiem.
Głównym motorem pozwalającym na właściwe funkcjonowanie jest właściwe finansowanie i wreszcie odpowiednio wyszkolony personel.
Konieczne jest tworzenie globalnych źródeł informacji, które na zasadach partnerskich dążą do zmniejszania ryzyka operacyjnego i regulacyjnego, tak jak to już dzieje się w niektórych krajach.
Raport i jego rekomendacje mogą być pomocne przy realizacji programów krajowych, np. Ustawy o Zdrowiu Publicznym.