Marek Misiurewicz
Bartłomiej Chmielowiec o cewnikowaniu przez telefon ►
Autor: Krystian Lurka
Data: 17.07.2020
Tagi: | Bartłomiej Chmielowiec |
– Rozwiązania telemedyczne nie zawsze mogą zastąpić osobiste wizyty pacjentów w przychodniach. Do biura RPP docierają informacje od chorych, którzy nie są zadowoleni z teleporad. Od maja do lipca otrzymaliśmy 1185 skarg – wylicza rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec i podaje przykład: – Pacjentowi odmawiano cewnikowania i sugerowano, aby wykonał je samodzielnie.
– Konieczna jest każdorazowa ocena rzeczywistej potrzeby osobistego kontaktu z lekarzem, uwzględniająca dobro pacjenta i staranność udzielania świadczeń. Potrzeba zapewnienia dokładnej oceny zdrowia pacjentów i ich skutecznego leczenia powinna pozostać najwyższym priorytetem systemu ochrony zdrowia – mówi rzecznik Chmielowiec w rozmowie z „Menedżerem Zdrowia”.
Przeczytaj także: „Agnieszka Mastalerz-Migas o teleporadach w POZ” i „TelePOZ się nie sprawdza”.
Zachęcamy do polubienia profilu „Menedżera Zdrowia” na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
Przeczytaj także: „Agnieszka Mastalerz-Migas o teleporadach w POZ” i „TelePOZ się nie sprawdza”.
Zachęcamy do polubienia profilu „Menedżera Zdrowia” na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.