Marek Misiurewicz

Bartłomiej Chmielowiec o cewnikowaniu przez telefon ►

Udostępnij:
– Rozwiązania telemedyczne nie zawsze mogą zastąpić osobiste wizyty pacjentów w przychodniach. Do biura RPP docierają informacje od chorych, którzy nie są zadowoleni z teleporad. Od maja do lipca otrzymaliśmy 1185 skarg – wylicza rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec i podaje przykład: – Pacjentowi odmawiano cewnikowania i sugerowano, aby wykonał je samodzielnie.
– Konieczna jest każdorazowa ocena rzeczywistej potrzeby osobistego kontaktu z lekarzem, uwzględniająca dobro pacjenta i staranność udzielania świadczeń. Potrzeba zapewnienia dokładnej oceny zdrowia pacjentów i ich skutecznego leczenia powinna pozostać najwyższym priorytetem systemu ochrony zdrowia – mówi rzecznik Chmielowiec w rozmowie z „Menedżerem Zdrowia”.



Przeczytaj także: „Agnieszka Mastalerz-Migas o teleporadach w POZ” i „TelePOZ się nie sprawdza”.

Zachęcamy do polubienia profilu „Menedżera Zdrowia” na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.