10:00 — 11:30 | Otwarcie |
10.05 — 10.45 | Wykład plenarny: prof. H. Jaklewicz – Badania longitudinalne w autyzmie (prowadzący dr L. Popek) |
10.50 — 11.30 | Wykład plenarny: prof. E. Pisula – Trudności diagnostyczne w autyzmie (prowadzący dr hab. F. Rybakowski) |
11:30 — 11:45 | Przerwa na kawę |
11:45 — 13:15 | Sesja 1. Autyzm – etiopatogeneza – dr A. Bryńska, dr A. Słopień | Sesja 2. Nowe doniesienia – dr M. Pilecki, dr C. Żechowski | |
11.45 — 12.05 | Autyzm w społeczeństwie – perspektywa NGO – dr M. Wroniszewski | Sprawności społeczne w ontogenezie dziecka z zaburzeniami rozwoju – aplikacje diagnostyczno-terapeutyczne – dr J. Panasiuk, dr M. Kaczyńska-Haładyj | |
12.05 — 12.25 | Genetyka i neurobiologia autyzmu – dr A. Słopień | Ocena fluencji słownej u dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi oraz zespołem nadpobudliwości ruchowej – dr M. Dąbkowska | |
12.25 — 12.45 | Badania biomarkerów w autyzmie – dr A. Rozetti-Szymańska | Destrukcyjne Ja– struktura obrazu siebie a formy zachowań destrukcyjnych w postaci skrajnych aktów agresji lub autoagresji u dorastających dziewcząt – doniesienie z badań – mgr K. Sitnik-Warchulska, mgr E. Stachowiak, prof. UJ dr hab. B. Pilecka | |
12.45 — 13.05 | Całościowe zaburzenia rozwoju w klasyfikacji DSM-V – dr A. Bryńska, prof. T. Wolańczyk | Sytość i głód – przemiany adolescencji we współczesnej Polsce – dr C. Żechowski
| |
13.05 — 13.15 | Dyskusja |
13:15 — 14:00 | Lunch |
14:00 — 15:30 | Sesja Janssen
ADHD – DSM V, zaburzenia snu, zaburzenia tikowe – prof. T. Wolańczyk, dr hab. F. Rybakowski
ADHD w DSM V - dr hab. F. Rybakowski
ADHD a zaburzenia snu - dr n med. M. Żarowski
ADHD a zaburzenia tikowe - prof. T. Wolańczyk
|
15:30 — 15:45 | Przerwa na kawę |
15:45 — 17:15 | Sesja 3. Autyzm – możliwości leczenia – dr hab. F. Rybakowski | Sesja 4. Ryzykowne nastoletnie transgresje doświadczania siebie – dr M. Dąbkowski | Sesja 5. Kierunki rozwoju psychoterapii dzieci i młodzieży – dr L. Popek |
15.45 — 16.05 | Efektywność terapii behawioralnej w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju – dr M. Suchowierska, mgr M. Rupińska | Otyłość i binge eating disorder u pacjentów z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej – skutek nieumiejętności odraczania nagrody? – dr E. Racicka | Kierunki rozwoju współczesnej terapii rodzin – prof. B. Józefik |
16.05 — 16.25 | Oddziaływania dla rodziców – dr hab. M. Sekułowicz | Godność dziecka w warunkach szpitala psychiatrycznego – prof. A. Gmitrowicz i dr B. Kmieciak | Pomiędzy kozetką a pianinem – dr K. Walewska |
16.25 — 16.45 | Rozumienie autyzmu i wynikająca z niego metodologia pracy terapeutycznej - dr A. Gardziel | Zespół dziecka maltretowanego – niedoskonałości systemu opieki – dr I.Łucka, dr J. Pleskot-Kaczmarek, mgr M. Gawinecka-Skonieczna, dr M. Radko | Obecny stan badań w dziedzinie terapii poznawczo-behawioralnej i ich wpływ na pracę z dziećmi i młodzieżą – dr A. Pisula |
16.45 — 17.05 | Postępy psychofarmakoterapii – dr hab. F. Rybakowski |
Zachowania seksualne adolescentów na oddziale psychiatrycznym – ekspresja potrzeb i popędu, bullying, autodestrukcja. Różne konteksty, różne następstwa – dr M. Dąbkowska, dr M. Dąbkowski | Środowiskowy model terapii zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – mgr D. Baran |
17.05 — 17.15 | Dyskusja |
17:15 — 17:30 | Przerwa na kawę |
17:30 — 19:10 | Sesja 6. Psychozy o wczesnym początku – prodrom, ostry epizod czy przebieg przewlekły? Znaczenie kliniczne funkcjonowania poznawczego dla przebiegu i rokowania – dr B. Hintze, dr B. Remberk | Sesja 7. Nowe doniesienia – dr hab. F. Rybakowski | |
17.30 — 17.50 | Na progu psychozy: 10 kroków diagnozy ryzykownego stanu psychicznego – dr M. Kotlicka-Antczak, dr A. Pawełczyk | Krytyka farmakoterapii depresji i ADHD u dzieci i młodzieży – od antypsychiatrii do EBM – dr T. Szafrański | |
17.50 — 18.10 | Na progu psychozy: znaczenie oceny funkcji poznawczych w diagnozie ryzykownego stanu psychicznego – dr A. Pawełczyk, dr M. Kotlicka-Antczak | Polska adaptacja The anorexia nervosa inventory for self-rating (ANIS) – dr L. Putyński | |
18.10 — 18.30 | Zaburzenia poznawcze i objawy psychopatologiczne jako predykatory psychospołecznego funkcjonowania we wczesnej schizofrenii – dr B. Hintze |
Zaburzenia poznania społecznego w jadłowstręcie psychicznym – doniesienie wstępne – mgr K. Biernacka | |
18.30 — 18.50 | Ośmioletnia katamneza – poziom funkcjonowania a zaburzenia poznawcze w spektrum schizofrenii o wczesnym początku – dr B. Remberk, dr A. K. Bażyńska, dr hab. F. Rybakowski, P. Niwiński | Adipocytokiny i przewlekłość leczenia jadłowstrętu psychicznego – dr M. Tyszkiewicz | |
18.50 — 19.10 | | Wiek ojca a ryzyko zaburzeń ze spektrum autyzmu – prof. P. Mierzejewski | |
18:50 — 19:20 | Spotkanie konsultantów wojewódzkich |
19:30 | Program kulturalny |
22:00 | Kolacja |
8:00 — 9:00 | Warsztaty
Sala I: Zatrucia wodne w jadłowstręcie psychicznym – dr A. Jaszczak, dr A. Górska-Kot, dr L. Popek, dr M. Turno
Sala II: CBT i farmakoterapia – mgr I. Derezińska, dr A. Wiśniewski
Sala III: Kontekst rodzinny dla psychoterapeuty psychodynamicznego – dr M. Pilecki |
9:00 — 10:00 | Warsztaty
Sala I: Co nowego w neuropsychofarmakologii. Doniesienia z I szkoły psychofarmakoterapii dzieci i młodzieży – ECNP – dr J. Brągoszewska, dr A. Wiśniewski
Sala II: Dialog diagnozy z terapią w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – mgr M. Kawa, dr R. Kawa, dr L. Popek
Sala III: CBT w lęku u dzieci – mgr K. Markowska |
10:00 — 10:30 | Wykład plenarny (prowadzący prof. H. Jaklewicz)
Superwizja w psychoterapii dzieci i młodzieży – prof. J. Bomba |
10:30 — 11:30 | Sesja Bristol-Myers Squibb
Wyzwania diagnozy i terapii schizofrenii
Zaburzenia psychotyczne w okresie adolescencji - trudności diagnostyczne – dr hab. M. Janas-Kozik
Co i jak leczyć u młodzieży z rozpoznaniem schizofrenii – prof. A. Rajewski |
11:30 — 11:45 | Przerwa na kawę |
11:45 — 13:15 | Sesja 8. Autyzm – czynniki biologiczne w świetle EBM – dr A. Dunajska | Sesja 9. Psychoterapia – prowadzenie prof. I. Namysłowska |
11.45 — 12.05 | Interwencja dietetyczna a autyzm – co mówią dane naukowe – prof. H. Szajewska, dr A. Horvath | Artepsychoterapia w psychiatrii dzieci i młodzieży – dlaczego, kiedy, jak? – prof. A. Gmitrowicz |
12.05 — 12.25 | Podłoże metaboliczne cech autystycznych – prof. J. Sykut-Cegielska | Nie samą psychoterapią… – dr A. Serafin, mgr A. Czechowska |
12.25 — 12.45 | Diagnostyka spektrum autystycznego – zastosowanie genetyki klinicznej – dr K. Szczałuba | Terapia grupowa na młodzieżowym oddziale psychiatrycznym – mgr A. Karolczuk |
12.45 — 13.05 | Czynniki pre- i perinatalne w etiologii autyzmu dziecięcego – dr A. Dunajska | Więcej czy mniej w psychiatrii dzieci i młodzieży – prof. I. Namysłowska |
13.05 — 13.15 | Dyskusja |
13:15 — 14:00 | Przerwa |
14:00 — 15:40 | Sesja 10. Próby samobójcze dzieci i młodzieży – prof. A. Gmitrowicz | Sesja 11. Biologiczne aspekty jadłowstrętu psychicznego – dr hab. M. Janas-Kozik |
14.00 — 14.20 | The Saving and Empowering Young Lives In Europe Project – dr V. Carli, prof. D. Wasserman | Hipoteza lęku i hipoteza nagrody w zaburzeniach odżywiania się – dr hab. M. Janas-Kozik |
14.20 — 14.40 | Ryzyko zachowań samobójczych autoagresywnych u dzieci i młodzieży – możliwości diagnostyczne – mgr M. Gawinecka-Skonieczna, mgr A. Wadlewska, dr I. Łucka, dr M. Fryze | Wybrane problemy żywieniowe chorych na jadłowstręt psychiczny hospitalizowanych na oddziale chorób wewnętrznych z powodu skrajnego wyniszczenia – dr D. Strzałkowska |
14.40 — 15.00 | Leki przeciwdepresyjne i ryzyko samobójstwa u młodzieży – dr F. Rybakowski | Zespół samoindukowanego zatrucia wodnego w jadłowstręcie psychicznym – dr L. Popek |
15.00 — 15.20 | Nieletni pacjenci po próbach samobójczych na oddziale psychiatrycznym – dylematy terapeutyczne i prawne – prof. A. Gmitrowicz | Odległe wyniki leczenia dziewcząt hospitalizowanych w okresie adolescencji z powodu jadłowstrętu psychicznego - badania własne – dr G. Jagielska |
15.20 — 15.40 | Jakość życia rodzin młodzieży po próbie samobójczej – dr hab. M. Makara-Studzińska | |