Czwartek, 7 listopada |
18:00
– 19:00
|
Walne Zebranie Członków PAND-y
|
Piątek, 8 listopada |
08:30
– 09:40
|
Rejestracja uczestników Konferencji
|
09:40
– 10:00
|
Przywitanie uczestników, otwarcie Konferencji
|
10:00
– 11:00
|
Między medycyną, a pedagogiką - rzecz o Januszu Korczaku
Wykładowca
|
11:00
– 12:25
|
SESJA EACD
|
11:00
– 11:35
|
Bridging Insights in Childhood-onset Disabilities: from Cerebral Palsy to Rare Neurological Disorders
Wykładowca
|
11:35
– 12:00
|
Wykład (online)
Wykładowca
|
12:00
– 12:25
|
Wykład (online)
Wykładowca
Jeroen Vermeulen |
12:25
– 13:00
|
PRZERWA NA KAWĘ
|
13:00
– 14:30
|
POROZMAWIAJMY O CHOROBACH RZADKICH
|
13:00
– 13:25
|
Encefalopatie padaczkowe
Wykładowca
dr n. med. Agnieszka Sawicka |
13:25
– 13:45
|
Co nowego w neurologii dziecięcej?
Wykładowca
|
13:45
– 14:00
|
Genetyka chorób rzadkich
|
14:00
– 14:10
|
Zespół PURA - możliwości terapeutyczne
Wykładowca
lek. Michał Bielak |
14:10
– 14:20
|
Życie z chorobą metaboliczną na przykładzie acydurii glutarowej typu 1- przegląd literatury i opis przypadku pacjenta
Wykładowca
|
14:20
– 14:30
|
Zaburzenia funkcjonalne w aspekcie wzrostu i rozwoju twarzoczaszki u dziecka z Zespołem Mobiusa - studium przypadku
Wykładowca
|
14:30
– 15:25
|
PRZERWA NA LUNCH
|
15:25
– 15:45
|
Wykład sponsorowany firmy
Więcej niż stabilizacja – skuteczne leczenie dzieci z SMA nusinersenem |
15:45
– 16:00
|
Fundacja SMA - sukces w zasięgu ręki
Wykładowca
|
16:00
– 17:40
|
POROZMAWIAJMY O STRUKTURZE I FUNKCJI
|
16:00
– 16:20
|
Porozmawiajmy o mięśniach – patofizjologia, interwencja ortopedyczna, funkcje
Wykładowca
|
16:20
– 16:40
|
Jak często badać? Międzynarodowy konsensus dotyczący obserwacji skolioz u dzieci z mózgowym porażeniu dziecięcym
Wykładowca
|
16:40
– 17:00
|
Zaburzenia rozwoju i funkcji mięśni w MPD. Od brzuśca do miofibryli
|
17:00
– 17:10
|
Wpływ stymulacji mechanoreceptorowej na stabilność tułowia u dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym
Wykładowca
|
17:10
– 17:20
|
Choroby rzadkie ze złamaniami kości
|
17:20
– 17:30
|
Problemy rozwoju somatycznego (pediatryczno-endokrynologiczne) dzieci z FASD
Wykładowca
|
17:30
– 17:40
|
Stawy biodrowe u pacjentów z SMA – Raport 2024
Wykładowcy
lek. Maximilian Papsdorf |
17:40
– 17:55
|
Wykład sponsorowany firmy
Koncepcja leczenia spastyczności u dzieci niechodzących GMFCS IV-V Wykładowca
|
17:55
– 18:25
|
Panel podsumowujący dzień
|
Sobota, 9 listopada |
08:00
– 10:00
|
POROZMAWIAJMY O AKTYWNOŚCI
Moderatorzy
|
08:00
– 08:20
|
Po co operujemy? Odległe obserwacje pacjentów z MPDz leczonych operacyjnie.
Wykładowca
dr n. med. Anna Danielewicz |
08:20
– 08:40
|
Ocena repertuaru motorycznego niemowląt z „grupy ryzyka”- od diagnozy do optymalnej interwencji
Wykładowca
|
08:40
– 09:00
|
Zastosowanie nowych technologii w treningu ukierunkowanym na osiągnięcie optymalnego celu u dzieci i młodzieży z MPD
Wykładowca
|
09:00
– 09:10
|
Jak trójwymiarowa analiza ruchu ułatwia fizjoterapię pacjentów z chorobami neurologicznymi
|
09:10
– 09:30
|
Wykład sponsorowany firmy
Wartość robotycznie wymuszonego chodu w procesie rehabilitacji przed- i pooperacyjnej |
09:30
– 09:40
|
Ruch, działanie, doświadczanie jako kluczowy aspekt funkcjonalnej terapii
neurologopedycznej – model autorski
Wykładowca
|
09:40
– 09:50
|
Określenie determinantów udziału w aktywności fizycznej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami kardiologicznymi oraz neurologicznymi podczas pobytu w szpitalu – badanie pilotażowe oraz wyniki wstępne
Wykładowca
mgr Aleksandra Popłonyk |
09:50
– 10:00
|
Dyspraksja w ujęciu fizjoterapeutycznym
Wykładowca
|
10:00
– 10:10
|
Zastosowanie jaskini rzeczywistości wirtualnej jako przykład aktywności i uczestnictwa niechodzących pacjentów z dystrofią mięśniową Duchenne’a
Wykładowca
|
10:10
– 10:25
|
Wykład sponsorowany firmy
Zastosowanie wirtualnej rzeczywistości w neurorehabilitacji – metoda wspomagająca powrót do sprawności Wykładowca
|
10:25
– 10:35
|
NBIA
|
10:35
– 10:50
|
PRZERWA NA KAWĘ
|
10:50
– 12:50
|
POROZMAWIAJMY O UCZESTNICTWIE
Moderatorzy
|
10:50
– 11:10
|
Niemożliwe? Możliwe! – uczestnictwo osób niepełnosprawnych w rożnych dziedzinach życia społecznego i zawodowego
Wykładowca
|
11:10
– 11:40
|
Kilka słów o niezależnym życiu. Tajemnica Konwencji o prawach osób z niepełnosprawnościami
Wykładowca
|
11:40
– 12:00
|
Aktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością – droga do niezależności życiowej
Wykładowca
mgr Mariusz Mituś |
12:00
– 12:20
|
Stymulacja Bazalna
Wykładowca
|
12:20
– 12:30
|
Twórcy i odbiorcy sztuki – uczestnictwo osób z niepełnosprawnościami w kulturze
Wykładowca
|
12:30
– 12:40
|
Zmiany w zakresie aktywności i uczestnictwa po wdrożeniu komunikacji alternatywnej i wspomagającej osobie ze sprzężoną niepełnosprawnością – indywidualne studium przypadku
Wykładowca
|
12:40
– 12:50
|
Od pola walki do centrów rehabilitacyjnych i badań naukowych: egzoszkielet w procesie rehabilitacyjnym
Wykładowca
mgr Anna Krzyżańska |
12:50
– 13:00
|
SMA projekt – struktura, funkcja, aktywność – prezentacja pacjentów
Wykładowcy
mgr Jędrzej Gruszecki |
13:00
– 13:10
|
O wynikach robotycznej rehabilitacji naszego centrum
Wykładowca
|
13:10
– 13:40
|
PRZERWA NA LUNCH
|
13:40
– 15:45
|
POROZMAWIAJMY O CZYNNIKACH OSOBOWYCH
Moderatorzy
|
13:40
– 14:00
|
Mam dziecko z SMA…
Wykładowca
|
14:00
– 14:20
|
Porozmawiajmy o moim dziecku z SMA, o mnie i o wsparciu jakiego potrzebujemy
Wykładowca
|
14:20
– 14:40
|
Porozmawiajmy o trudnościach i czynnikach zakłócających codzienność mojego dziecka z SMA
Wykładowca
mgr Karolina Jóźwiak |
14:40
– 14:50
|
Potencjał metody okulograficznej w diagnozie zespołu pomijania stronnego
Wykładowca
dr hab. prof. USWPS Krzysztof Krejtz |
14:50
– 15:00
|
Spojrzenie na niepełnosprawność dziecka i na choroby dziecka oczami rodziców
Wykładowca
|
15:00
– 15:15
|
Ogólnopolskie rekomendacje leczenia dziecka z MPD Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”
Wykładowcy
|
15:15
– 15:25
|
PRZERWA NA KAWĘ
|
15:25
– 16:55
|
POROZMAWIAJMY O CZYNNIKACH ŚRODOWISKOWYCH
|
15:25
– 15:45
|
Nikt nie jest samotną wyspą - kręgi wsparcia
Wykładowca
|
15:45
– 16:05
|
Środowisko zawodowe osób z niepełnosprawnościami
Wykładowca
|
16:05
– 16:25
|
Asystenci osobiści osób z niepełnosprawnością - nowe możliwości
Wykładowca
|
16:25
– 16:35
|
Wsparcie pacjenta o złożonych potrzebach w komunikowaniu się
Wykładowca
|
16:35
– 16:45
|
Przyjazne środowisko, ułatwienia i dostosowania
Wykładowca
|
16:45
– 16:55
|
Środowisko rówieśnicze dzieci z poważnymi problemami w komunikowaniu się – wsparcie neurologopedy i fizjoterapeuty
Wykładowcy
|
16:55
– 17:25
|
Panel podsumowujący dzień
|
17:25
– 17:40
|
Zakończenie konferencji
|
Niedziela, 10 listopada |
09:00
– 10:30
|
Partnerska współpraca z rodziną w edukacji dziecka z choroba rzadką
Wykładowca
|
|
Gry i zabawy z osobami z poważnymi problemami w komunikowaniu się z użyciem AAC – wsparcie zespołu specjalistów
|
10:30
– 11:00
|
PRZERWA NA KAWĘ
|
11:00
– 12:30
|
Pionizacja bierna, aktywna. Kogo i jak pionizować w pionizatorach statycznych lub dynamicznych
|
|
Porozmawiajmy o równowadze i balansie - praktyczne wykorzystanie zrobotyzowanych urządzeń do diagnostyki i terapii na przykładzie BIODEX
Wykładowca
|
12:30
– 13:00
|
PRZERWA NA KAWĘ
|
13:00
– 14:30
|
Osteotomia detorsyjna kości udowej bez tajemnic – zajęcia praktyczne
|
|
Narzędzia oceny zaburzeń rozwojowych niemowląt zagrożonych niepełnosprawnością i z chorobami rzadkimi (warsztat dla lekarzy)
Wykładowcy
dr n. med. Jolanta Taczała |