everythingpossible
Lekarze nie mogli się zalogować, resort pomógł
Autor: Iwona Konarska
Data: 25.09.2020
Źródło: PPOZ
Porozumienie Pracodawców Ochrony Zdrowia zwróciło się do resortu zdrowia o pilne zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu gabinet.gov.pl oraz umożliwienia jego integracji z komercyjnymi aplikacjami używanymi dla obsługi przychodni i gabinetów lekarskich.
Do Porozumienia Pracodawców Ochrony Zdrowia napływały niepokojące informacje z gabinetów POZ. Lekarze rodzinni skarżyli się, że nie mogą się zalogować do portalu gabinet.gov.pl, który powinien im służyć m.in. do wystawiania zleceń na badania pod kątem wirusa SARS-CoV-2. Zwracali również uwagę, że brakuje odpowiednich nakładek na aplikacje gabinetowe, które umożliwiałyby zlecenie wskazanego testu bezpośrednio z poziomu takiej aplikacji.
W obawie przed tym, że funkcjonowanie POZ poprzez korzystanie z kilku portali ograniczy i tak już okrojony czas dla pacjenta lekarze PPOZ zaapelowali do ministra zdrowia o podjęcie pilnych działań mających na celu zapewnienie integracji portalu gabinet.gov.pl i aplikacji używanych w gabinetach lekarskich. Pismo wysłano także do wiadomości Filipa Nowaka, prezesa NFZ.
W nadesłanej odpowiedzi Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że na stronie internetowej www.ezdrowie.gov.pl została udostępniona dokumentacja integracyjna dla interfejsu zewnętrznego do obsługi COVID-19.
W obawie przed tym, że funkcjonowanie POZ poprzez korzystanie z kilku portali ograniczy i tak już okrojony czas dla pacjenta lekarze PPOZ zaapelowali do ministra zdrowia o podjęcie pilnych działań mających na celu zapewnienie integracji portalu gabinet.gov.pl i aplikacji używanych w gabinetach lekarskich. Pismo wysłano także do wiadomości Filipa Nowaka, prezesa NFZ.
W nadesłanej odpowiedzi Ministerstwo Zdrowia poinformowało, że na stronie internetowej www.ezdrowie.gov.pl została udostępniona dokumentacja integracyjna dla interfejsu zewnętrznego do obsługi COVID-19.