ISSN: 1505-8409
Przewodnik Lekarza/Guide for GPs
Bieżący numer Archiwum O czasopiśmie Suplementy Bazy indeksacyjne Kontakt Zasady publikacji prac
9/2005
vol. 8
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:

Metoda filadelfijska jako sposób usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym

Ewa Kempka-Dobra
,
Barbara Steinborn

Przew Lek 2005; 9:73-75
Data publikacji online: 2005/11/22
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
W pracy przedstawiono rozwój dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Opisano istotę, sposób diagnozowania i leczenia tego zespołu chorobowego. Zgodnie z założeniami metody Domana, rozwój dziecka odbywa się poprzez wykształcenie 6 funkcji mózgu: wizualnej, słuchowej, czuciowej, ruchowej, językowej i manualnej. Dla każdego dziecka ustala się indywidualny program rehabilitacji, a rolę terapeutów pełnią rodzice, przeszkoleni wcześniej w Instytucie Osiągania Ludzkich Możliwości. Zgodnie z założeniami Instytutu Osiągania Ludzkich Możliwości w pracy przedstawiono sposób oceny rozwoju dziecka, programy nauki czytania, pomnażania wiedzy encyklopedycznej i inteligencji, program rozwoju ruchowego.

This work presents development of children with the Cerebral Palsy. One described creature of disease, trick the diagnosis and treatments. Peaceably with foundations methods of Doman, development of child takes place across formation six function of brain: visual, aural, feeling, motorial, lingual and manual. For every child is fixed individual programme of rehabilitation and part of therapists fulfill parents, trained in the Institutes for the Achievement of Human Potential. Peaceably with foundations this of institute one introduced in work: trick of evaluation development of child, programs of reading, increasing of knowledge encyclopaedic and of intelligence and programme of development motorial.
słowa kluczowe:

mózgowe porażenie dziecięce, usprawnianie, rozwój dziecka

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.