eISSN: 2354-0265
ISSN: 2353-6942
Health Problems of Civilization Physical activity: diseases and issues recognized by the WHO
Bieżący numer Archiwum Online first O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac Opłaty publikacyjne Standardy etyczne i procedury
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
4/2021
vol. 15
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
CHOROBY I PROBLEMY WYRÓŻNIONE PRZEZ WHO I FAO
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

Postawy studentów uczelni wyższych korzystających z edukacji online w okresie pandemii wobec szczepionki przeciw COVID-19

Nilhan Töyer Şahin
1
,
Tuğba Öz
1
,
Ömer Serdar Sonceley
1

  1. Vocational School of Health Services, Istanbul Esenyurt University, Turkey
Health Prob Civil. 2021; 15(4): 298-306
Data publikacji online: 2021/10/05
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Metryki PlumX:
Wprowadzenie
Celem badania było określenie postaw studentów uczelni wyższych, którzy w okresie pandemii korzystali z edukacji online, w stosunku do szczepionki Covid-19.

Materiał i metody
Badanie o charakterze opisowym i korelacyjnym przeprowadzono w okresie od kwietnia do czerwca 2021 roku. Na prywatnym uniwersytecie w Stambule w roku akademickim 2020-2021 studiowało ok. 2,500 studentów. Grupa badana objęła 222 studen¬tów. Jako narzędzie do zbierania danych wykorzystano formularz informacyjny dla studen¬tów oraz Skalę Postrzegania i Postaw związanych z pandemią Covid-19. Uzyskane dane ana¬lizowano za pomocą liczby, odsetka, średniej oraz testu t-studenta, testu U Manna Whitneya, a także jednoczynnikowej analizy wariancji.

Wyniki
Na podstawie średniej oceny studentów ustalono, że poziom pozytywnej postawy wobec szczepionki Covid-19 wynosi 3,37, a poziom negatywnej postawy wobec szczepionki Covid-19 wynosi 3,24. Stwierdzono, że postawa studentów wobec szczepionki jest niejedno¬znaczna.

Wnioski
Stwierdzono, że czynniki takie jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, typ rodziny, chorowanie na choroby przewlekłe lub Covid-19 nie mają istotnego wpływu na postawę wo¬bec szczepionki. Stwierdzono, że tylko stan cywilny miał istotny wpływ na postawę wobec szczepionki Covid-19.



Background
The study was conducted to determine the attitudes of university students who received online education during the pandemic towards Covid-19 vaccines.

Material and methods
This descriptive and correlational type study was conducted between April and June 2021. There were approximately 2,500 students studying at a private university in Istanbul during the 2020-2021 academic year, and the sample size was 222. The data collection tools used included the student information form and the Perception and Attitude Scale Related with Covid-19 pandemic. The data were analyzed using number, percentage, mean and Student’s t-test, Mann Whitney U-test and one way ANOVA.

Results
The mean positive attitude score towards Covid-19 vaccines was 3.37, and the negative attitude score towards Covid-19 vaccines was 3.24. It was concluded that students’ attitudes towards the vaccine were undecided.

Conclusions
Factors such as age, gender, residential area, family type, presence of chronic disease or being diagnosed with Covid-19 do not make a significant difference in the attitude of students towards Covid-19 vaccines. Marital status was the only significant factor that made a difference in attitude towards Covid-19 vaccines.

słowa kluczowe:

edukacja online, szczepionka przeciw Covid-19, pandemia, Covid-19, studenci


© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.