eISSN: 2354-0265
ISSN: 2353-6942
Health Problems of Civilization Physical activity: diseases and issues recognized by the WHO
Bieżący numer Archiwum Online first O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac Opłaty publikacyjne Standardy etyczne i procedury
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
3/2024
vol. 18
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
CHOROBY I PROBLEMY WYRÓŻNIONE PRZEZ WHO I FAO
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

STRES AKADEMICKI I DEPRESJA WŚRÓD STUDENTÓW: POŚREDNICZĄCY WPŁYW PRZYWIĄZANIA DO RODZICÓW

Smarika Dalal
1

  1. Department of Applied Psychology, Guru Jambheshwar University of Science and Technology, Hisar Haryana, India
Health Prob Civil. 2024; 18(3): 290-298.
Data publikacji online: 2024/01/29
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Metryki PlumX:
Wprowadzenie
Celem niniejszego badania było zrozumienie pośredniczącej roli przywiązania do rodziców w związku między stresem akademickim a depresją. Zarówno przywiązanie akademickie, jak i do rodziców badano pod kątem ich silnej korelacji z depresją, a także jako predyktor depresji. Badanie koncentrowało się na istniejącym mechanizmie ścieżki między stresem akademickim a depresją oraz na tym, czy przywiązanie do rodziców może być czynnikiem ochronnym, który chroni jednostkę przed pogorszeniem zdrowia psychicznego spowodowanym stresem akademickim. Autor postawił hipotezę, że przywiązanie do rodziców odgrywa znaczącą rolę pośredniczącą w związku między stresem akademickim a depresją.

Materiał i metody
Zebrano próbę 120 studentów (60 mężczyzn, 60 kobiet) uczelni w północnych Indiach. Do pomiaru zmiennych zastosowano skalę stresu akademickiego, skalę przywiązania do rodziców oraz skalę depresji Becka.

Wyniki
Wyniki badania wskazują, że przywiązanie do rodziców odgrywa rolę częściowego i znaczącego mediatora między stresem akademickim a depresją.

Wnioski
Ustalenia implikują znaczenie przywiązania do rodziców dla młodych ludzi wkraczających w dorosłe życie. Sugerują również praktykom, decydentom politycznym i specjalistom opieki zdrowotnej, że znaczenie relacji rodzic-dziecko musi być zrozumiane i wykorzystane w celu złagodzenia skutków problemów ze zdrowiem psychicznym wśród studentów.



Background
The current study aimed to understand the mediating role of parental attachment in the relationship between academic stress and depression. Academic and parental attachment have both been studied for their strong correlation with depression and also as a predictor of depression. This study focused on the path mechanism that exists between academic stress and depression and whether parental attachment can be a protective factor that shields an individual from mental health deterioration due to academic stress. The author hypothesized that parental attachment has a significant mediating role to play in the relationship existing between academic stress and depression.

Material and methods
A sample of 120 college students (60 males, 60 females) was collected from colleges over Northern India. Academic Stress scale, parental attachment scale and Beck Depression Inventory was used to measure the variables.

Results
The results of the study indicated that parental attachment plays role of a partial and significant mediator between academic stress and depression.

Conclusions
The findings imply the importance of parental attachment for an individual during young adulthood. They also suggest to the practitioners, policy makers, health care specialists that the significance of parent-child relationship needs to be understood and exploited to alleviate the effect of mental health issues among the college students.

słowa kluczowe:

academic stress, mediation analysis, parental attachment, depression, stress


© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.