eISSN: 2354-0265
ISSN: 2353-6942
Health Problems of Civilization Physical activity: diseases and issues recognized by the WHO
Bieżący numer Archiwum Online first O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac Opłaty publikacyjne Standardy etyczne i procedury
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
4/2023
vol. 17
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA GRUP SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

WPŁYW DZIAŁANIA PROGRAMU „BACK SCHOOL” NA CHIŃSKICH PACJENTÓW Z PRZEWLEKŁYM BÓLEM DOLNEGO ODCINKA KRĘGOSŁUPA

Zhe Wang
1
,
Alexandra Makai
2
,
Dorina Evelin Czakó
3
,
Nikolett Ildikó Tumpek
1
,
Kinga Bogdán
2
,
Melinda Járomi
2

  1. Doctoral School of Health Sciences, Faculty of Health Sciences, University of Pécs, Hungary
  2. Institute of Physiotherapy and Sport Science, Faculty of Health Sciences, University of Pécs, Hungary
  3. Department of Traumatology and Hand Surgery, Medical School, University of Pécs, Hungary
Health Prob Civil. 2023; 17(4): 368-387
Data publikacji online: 2023/10/10
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Metryki PlumX:
Wprowadzenie
Program „Back School” jest zalecany w wielu krajach na całym świecie w przypadku pacjentów z bólem dolnego odcinka kręgosłupa (LBP) w celu poprawy skuteczności i polepszenia rokowań. Jednak niewiele badań dotyczyło zastosowania programu „Back School” w Azji Wschodniej, w tym w Chinach. Niniejsze badanie miało na celu zbadanie wpływu działania programu „Back School” na dorosłych Chińczyków z przewlekłym LBP w oparciu o cztery obszary: postawę, wiedzę na temat LBP, aktywność fizyczną i wydolność organizmu.

Materiał i metody
W grupie interwencyjnej było 10 uczestników, a w grupie kontrolnej 11. Przed rozpoczęciem interwencji zebrano dane wyjściowe, w tym badanie fizykalne górnej części ciała, badanie mięśni tułowia i kończyn dolnych, kwestionariusz niepełnosprawności Rolanda-Morrisa, kwestionariusz wiedzy na temat LBP i globalny kwestionariusz aktywności fizycznej. Wskaźniki fizyczne i kwestionariusze zostały wypełnione ponownie po trwającym 8-tygodni programie „Back School”. Różnice między obiema grupami porównano przed i po interwencji.

Wyniki
W grupie interwencyjnej odnotowano istotny statystycznie wzrost wyników testu zgięcia tułowia McGilla i wiedzy na temat LBP (zwłaszcza w części wiedzy podstawowej i dotyczącej leczenia).

Wnioski
Model interwencji oparty na programie „Back School” ma pozytywny wpływ na wydajność mięśni w obszarze rdzenia i zdobywanie wiedzy na temat LBP u chińskich pacjentów z przewlekłym LBP.



Background
The Back School program has been recommended in many countries around the world for patients with low back pain (LBP) to help improve self-efficacy to enhance their prognosis. However, few studies have reported on the application of the Back School in East Asia, including China. This study aimed to explore the Back School’s effect on Chinese adults with chronic LBP based on four areas: posture, knowledge of LBP, physical activity and body performance.

Material and methods
There were 10 participants in the intervention group and 11 in the control group. Baseline data was collected prior to the intervention, including upper body physical examination, core and lower limb muscle examination, Roland-Morris Disability Questionnaire, LBP Knowledge Questionnaire and Global Physical Activity Questionnaire. Physical indicators and questionnaires were retaken after the 8-week Back School intervention. The differences between the two groups were compared before and after the intervention.

Results
There was a statistically significant increase in McGill trunk flexion test results and knowledge of LBP (especially basic knowledge and treatment sections) in the intervention group.

Conclusions
The Back School-based intervention model has a positive impact on muscle performance in the core area and knowledge acquisition of LBP in Chinese patients with chronic LBP.

słowa kluczowe:

Back School, ból dolnego odcinka kręgosłupa, przewlekły ból, Chiny, wiedza


© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.