Bakterie przyczyną łupieżu

Działy: Varia Aktualności
Najnowsze badania naukowców z Szanghaju dowodzą, że łupież nie jest skutkiem drożdżaków, jak sądzono do tej pory, lecz zakłóconej równowagi flory bakteryjnej skóry głowy.
Wyniki badania są zaskakujące. Dotychczas uważano, że za łupież odpowiadają drożdżaki, większość przeciwłupieżowych szamponów zawiera środki przeciwgrzybiczne. Doświadczenie, które przeprowadzili naukowcy z Szanghaju, dowodzi, że to, czy mamy łupież, czy nie, zależy od bakterii żyjących na skórze głowy, a nie od drożdżaków. Osoby z łupieżem mają mniej więcej tyle samo gronkowców, ile bakterii z rodzaju Propionibacterium. U osób, które łupieżu nie mają, Propionibacterium jest znaczenie więcej (71 proc.). – Pozostawanie w równowadze tego mikroskopijnego środowiska jest bardzo istotne – powiedział Menghui Hang z Shanghai Jiao Tong University, autor badań. Naukowcy są zdania, że dopóki Propionibacterium mają przewagę, łupież nie pojawia się na skórze głowy. Wyniki badania opublikowano w najnowszym numerze czasopisma „Scientific Reports”.