Producenci chcą wycofać z reklam lekarzy - przebierańców
Redaktor: Bartłomiej Leśniewski
Data: 20.06.2016
Źródło: BL, Puls HR
Nie chodzi o odgórny zakaz, nowy przepis, a zwyczajnie o samoograniczenie. Organizacje zrzeszające producentów suplementów diety chcą zobowiązać się do wycofania wizerunku lekarzy i pielęgniarek. Obojętnie, czy to rzeczywiście lekarze z PWZ, czy udający ich aktorzy: mają zniknąć ze spotów i plakatów.
- Nad treścią projektu pracują cztery organizacje: Polski Związek Producentów Leków bez Recepty PASMI, Związek Producentów i Dystrybutorów Suplementy Polska, Polfarmed i Krajowa Rada Suplementów i Odżywek – informuje „Puls HR”.
– Jesteśmy zgodni co do całkowitego zakazu używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej czy pielęgniarki. Rozmawialiśmy także o tym, jak szczegółowe dane naukowe powinny być dostarczone, aby móc używać komunikatów co do zastosowania suplementu – wylicza Ewa Jankowska, prezes PASMI.
Dotychczas polskie przepisy pozostawiały w kwestii reklamowania leków i suplementów olbrzymią lukę. Lekarzom, którzy występowali w reklamach groziły konkretne sankcje, które powinny być zarządzane przez samorząd lekarski. Jednakże nie było żadnego przepisu zabraniającego używania wizerunku lekarza przez aktorów, odgrywających rolę medyków w reklamach.
Było to kontestowane przez opinię publiczną, resort zdrowia zapowiadał walkę z tym zjawiskiem. Producenci leków z własnej inicjatywy postanowili zapowiadane kroki uprzedzić.
– Jesteśmy zgodni co do całkowitego zakazu używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej czy pielęgniarki. Rozmawialiśmy także o tym, jak szczegółowe dane naukowe powinny być dostarczone, aby móc używać komunikatów co do zastosowania suplementu – wylicza Ewa Jankowska, prezes PASMI.
Dotychczas polskie przepisy pozostawiały w kwestii reklamowania leków i suplementów olbrzymią lukę. Lekarzom, którzy występowali w reklamach groziły konkretne sankcje, które powinny być zarządzane przez samorząd lekarski. Jednakże nie było żadnego przepisu zabraniającego używania wizerunku lekarza przez aktorów, odgrywających rolę medyków w reklamach.
Było to kontestowane przez opinię publiczną, resort zdrowia zapowiadał walkę z tym zjawiskiem. Producenci leków z własnej inicjatywy postanowili zapowiadane kroki uprzedzić.