Róż się do lekarza - pierwsza ogólnopolska kampania na temat trądziku różowatego
Autor: Alicja Kostecka
Data: 20.09.2018
Źródło: PTD/AK
„Róż się do lekarza” jest pierwszą ogólnopolską informacyjno-edukacyjną kampanią nt. trądziku różowatego, zainicjowaną przez Instytut Komunikacji Zdrowotnej we współpracy z Polskim Towarzystwem Dermatologicznym.
Kampania wspierana jest przez środowisko ekspertów, którzy tworzą Radę Ekspertów kampanii:prof. dr hab. n. med . Lidię Rudnicką, prezes Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, mgr Monikę Ruckgaber-Jurewicz, psychologa, eksperta Instytutu Komunikacji Zdrowotnej. Ambasadorem kampanii jest Rafał Bryndal.
Celem kampanii jest: zwiększenie świadomości Polaków na temat trądziku różowatego, zachęcenie Polaków do konsultacji niepokojących objawów choroby z lekarzem dermatologiem, zwrócenie uwagi na społeczno-psychologiczny aspekt trądziku różowatego.
Poprzez kampanię organizatorzy chcą zwrócić uwagę Polaków na problem trądziku różowatego, najczęstsze objawy, oraz zachęcić do konsultacji z dermatologiem symptomów choroby. Wczesne rozpoznanie trądziku różowatego i rozpoczęcie leczenia to szansa na uniknięcie rozwoju choroby i jej zaostrzeń. Jak podkreślają eksperci, nieleczony trądzik różowaty to problem niezwykle uciążliwy, który w znaczący sposób wpływa na jakość życia pacjentów, ich relacje społeczne, życie zawodowe, stąd niezwykle ważne jest wczesne rozpoznanie i włączenie leczenia.
Kampania skierowana jest do kobiet w wieku 30+, które znajdują się w grupie ryzyka zachorowania na trądzik różowaty. Ma ona pomóc im we wczesnym rozpoznaniu choroby i zachęcić do zgłoszenia się do dermatologa. Przy pomocy kobiet organizatorzy kampanii chcą także dotrzeć do mężczyzn, zmagających się z trądzikiem różowatym, gdyż często to kobiety motywują do działania i zachęcają mężczyzn do większej dbałości o zdrowie i konsultacji z lekarzem problemów ze zdrowiem.
Na potrzeby kampanii została uruchomiona strona internetowa www.rozsiedolekarza.pl, na której za pomocą krótkiego testu można sprawdzić potencjalne ryzyko wystąpienia problemów z trądzikiem różowatym.
W ramach kampanii powstał spot, którego celem jest zwrócenie uwagi, na psycho-społeczny aspekt trądziku różowatego – chorobę, która może powodować dyskomfort psychiczny – obniżać samoocenę, a także budować obawy przed brakiem akceptacji ze strony społeczeństwa.
W trakcie trwania kampanii prowadzona jest szeroka komunikacja do mediów z udziałem ekspertów. Nawiązano także współpracę z blogerami: BlessTheMess, AlinaRose, Element Żeński oraz Agata Ma Nosa, które będą promować kampanię na swoich kanałach.
Celem kampanii jest: zwiększenie świadomości Polaków na temat trądziku różowatego, zachęcenie Polaków do konsultacji niepokojących objawów choroby z lekarzem dermatologiem, zwrócenie uwagi na społeczno-psychologiczny aspekt trądziku różowatego.
Poprzez kampanię organizatorzy chcą zwrócić uwagę Polaków na problem trądziku różowatego, najczęstsze objawy, oraz zachęcić do konsultacji z dermatologiem symptomów choroby. Wczesne rozpoznanie trądziku różowatego i rozpoczęcie leczenia to szansa na uniknięcie rozwoju choroby i jej zaostrzeń. Jak podkreślają eksperci, nieleczony trądzik różowaty to problem niezwykle uciążliwy, który w znaczący sposób wpływa na jakość życia pacjentów, ich relacje społeczne, życie zawodowe, stąd niezwykle ważne jest wczesne rozpoznanie i włączenie leczenia.
Kampania skierowana jest do kobiet w wieku 30+, które znajdują się w grupie ryzyka zachorowania na trądzik różowaty. Ma ona pomóc im we wczesnym rozpoznaniu choroby i zachęcić do zgłoszenia się do dermatologa. Przy pomocy kobiet organizatorzy kampanii chcą także dotrzeć do mężczyzn, zmagających się z trądzikiem różowatym, gdyż często to kobiety motywują do działania i zachęcają mężczyzn do większej dbałości o zdrowie i konsultacji z lekarzem problemów ze zdrowiem.
Na potrzeby kampanii została uruchomiona strona internetowa www.rozsiedolekarza.pl, na której za pomocą krótkiego testu można sprawdzić potencjalne ryzyko wystąpienia problemów z trądzikiem różowatym.
W ramach kampanii powstał spot, którego celem jest zwrócenie uwagi, na psycho-społeczny aspekt trądziku różowatego – chorobę, która może powodować dyskomfort psychiczny – obniżać samoocenę, a także budować obawy przed brakiem akceptacji ze strony społeczeństwa.
W trakcie trwania kampanii prowadzona jest szeroka komunikacja do mediów z udziałem ekspertów. Nawiązano także współpracę z blogerami: BlessTheMess, AlinaRose, Element Żeński oraz Agata Ma Nosa, które będą promować kampanię na swoich kanałach.