Materiały prasowe
Zwycięzcy II edycji Mother and Child Startup Challenge gotowi do zrewolucjonizowania polskiego szpitalnictwa
Redaktor: Krystian Lurka
Data: 11.12.2023
Źródło: Materiały prasowe
Działy:
Aktualności w Ginekologia
Aktualności
Organizatorzy konkursu z dumą ogłaszają, że Clebre, Calmsie, TruScreen i Laserobaria 2.0_S zdobyły główną nagrodę w II edycji Mother and Child Startup Challenge (MCSC), rewolucyjnym konkursie, który ma na celu transformację polskich szpitali poprzez innowacje w obszarze opieki zdrowotnej dla matek i dzieci.
Mother and Child Startup Challenge to unikalny projekt na skalę europejską, łączący państwowe podmioty medyczne w dążeniu do wykorzystania potencjału innowacyjnych rozwiązań związanych z szeroko pojętą opieką zdrowotną. Tegoroczna edycja przyciągnęła aż 51 start-upów i firm z różnych krajów, które konkurowały o możliwość wprowadzenia swoich innowacyjnych pomysłów do 6 publicznych szpitali w Warszawie, Łodzi, Białymstoku, Gdańsku i Olsztynie.
Podczas uroczystej gali, która odbyła się 7 grudnia w prestiżowym muzeum POLIN w Warszawie w obecności przedstawicieli świata medycznego, biznesowego i naukowego, zwycięzcy otrzymali zaszczytne wyróżnienie oraz szansę sprawdzenia swoich rozwiązań w szpitalach. Wśród nagród dodatkowych znalazły się również atrakcyjne wsparcia mentoringowe i techniczne.
O konkursie
W najnowszej edycji konkursu skupiono się na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań z zakresu diagnostyki, profilaktyki, leczenia i edukacji, ze szczególnym naciskiem na dziedzinę pediatrii, mających realny wpływ na funkcjonowanie szpitali. Zgłaszane projekty mogły obejmować zarówno nowatorskie produkty, usługi, jak i innowacyjne rozwiązania materiałowe, priorytetem było jednak zapewnienie ich praktycznego zastosowania w szpitalach. W tegorocznej edycji wyznaczono dwie ścieżki – ścieżkę dla start-upów B+R 3-7 TRL oraz dojrzałych firm powyżej 8 TRL.
Spośród licznych zgłoszeń jury konkursowe złożone z ekspertów różnych dziedzin wyłoniło finalistów (na podstawie zdefiniowanych kryteriów oceny). Następnie rada programowa udzieliła swoich rekomendacji, a w wyniku tych działań dyrektorzy szpitali organizatorów wybrali laureatów.
Inicjatywa Mother and Child Startup Challenge to nie tylko konkurs, to także spojrzenie w przyszłość polskiej ochrony zdrowia. Dzięki innowacjom, które zostaną wprowadzone do szpitali organizatorzy starają się rozwiązać obecne wyzwania, takie jak nadmiar informacji, braki kadrowe czy zbyt krótki czas wizyt lekarskich. Ponadto pragną przyczynić się do poprawy jakości leczenia dzieci i kobiet w ciąży, co jest jednym z priorytetów dla naszego społeczeństwa.
Zwycięzcy
W ścieżce dojrzałych firm główną nagrodę wygrały rozwiązania TruScreen i Laserobaria 2.0_S.
TruScreen Cervical Cancer Screening to innowacyjne urządzenie medyczne klasy IIA, wykorzystujące potwierdzoną klinicznie metodę optyczno-elektryczną do natychmiastowej detekcji zmian w szyjce macicy. To narzędzie nie tylko umożliwia skuteczną redukcję kosztów profilaktyki raka szyjki macicy, ale także przyczynia się do szybszego poprawienia wskaźników przeżywalności w porównaniu z tradycyjnymi metodami, takimi jak testy DNA HPV, zwłaszcza przy masowym zastosowaniu. TruScreen oferuje nieinwazyjność, brak konieczności pobierania tkanki, wbudowaną sztuczną inteligencję eliminującą ryzyko ludzkiego błędu, natychmiastowe i obiektywne wyniki oraz łatwość obsługi. To nowoczesne rozwiązanie, które pozwala skutecznie i precyzyjnie monitorować zdrowie kobiet, przyczyniając się do postępu w diagnostyce raka szyjki macicy.
Laserobaria 2.0_S, stworzona przez polską firmę Inventmed, to innowacyjne urządzenie medyczne klasy IIA, zdolne do prowadzenia holistycznej terapii poprzez synergiczne wykorzystanie pięciu czynników fizykalnych: miejscowej tlenoterapii o podwyższonym ciśnieniu, terapii ozonem, pola magnetycznego, światła czerwonego i światła UV. Certyfikowana jako wyrób medyczny Laserobaria 2.0_S znajduje zastosowanie w leczeniu różnorodnych schorzeń, takich jak rany oparzeniowe, owrzodzenia, obrzęki limfatyczne czy schorzenia ortopedyczne. Dzięki zindywidualizowanemu programowaniu, urządzenie może być dostosowane do specyfiki schorzenia, co przekłada się na skuteczność terapeutyczną, obejmującą m.in. działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne oraz przyspieszanie regeneracji tkanek.
W ścieżce B+R laureatami głównej wygranej zostały start-upy Clebre i Calmsie.
Clebre to rewolucyjny system leczenia zaburzeń snu i oddychania, który przenosi diagnostykę i monitorowanie do domu pacjenta za pomocą innowacyjnego czujnika na szyję. Ścisłe monitorowanie postępów pozwala dostosować terapię do indywidualnych potrzeb pacjenta, zapewniając pełny, obiektywny obraz kondycji oraz monitorowanie jej zmian. Ten nowoczesny system, koordynowany przez zespół specjalistów, wprowadza fundamentalne zmiany w podejściu do leczenia bezdechów sennych i chrapania. Zaburzenia oddychania podczas snu, powszechne zarówno u dorosłych, jak i dzieci, mają istotne konsekwencje zdrowotne, a Clebre skutecznie adresuje te potrzeby, oferując długofalowe rozwiązania dla pacjentów w różnym wieku.
Calmsie Mission Amygdala to innowacyjna platforma opieki zdrowotnej dziecięcej. Skierowana jest do dzieci z depresją i zaburzeniami lękowymi i oferuje natychmiastowe wsparcie, prewencję oraz uzupełnienie terapii. Ta nowoczesna platforma, stworzona przez doświadczonych lekarzy i informatyków, łączy konwersacyjną sztuczną inteligencję z mobilnymi grami, eliminując luki systemowe w opiece nad zdrowiem psychicznym dzieci. Mission Amygdala angażuje dzieci w codzienne misje, w których pomagają postaciom z gry przezwyciężyć emocjonalne wyzwania. Wprowadza także rozmowy w czasie rzeczywistym z Generałem Empatią, sterowanym przez sztuczną inteligencję wideobotem, który pomaga dzieciom zastosować zdobyte umiejętności w realnych sytuacjach. Calmsie zmienia oblicze opieki nad zdrowiem psychicznym dzieci, łącząc innowacyjność, angażujący UX, bezpieczeństwo i efektywność.
Nagrody
Oprócz wdrożenia w placówkach jako nagrody głównej dla zwycięskich projektów laureaci oraz wyróżnieni finaliści otrzymali atrakcyjne nagrody dodatkowe, przeznaczone na rozwój ich projektów. Nagrody dodatkowe zostały przyznane przez partnera strategicznego OVHCloud, partnerów głównych: Sieć Badawczą Łukasiewicz, GE HealthCare Polska, Consonance, Startup Academy oraz partnerów wspierających: TIKA i Fundację OIC Poland. Do szczęśliwych wyróżnionych należą: Laserobria 2.0_S, TruScreen, Clebre, Calmsie, DNA ERA, Clininote, Play.air, Biocam, Pogaduszki, MedNotes, IQ Biozoom.
Raport
Na uwieńczenie inicjatywy powstał raport podsumowujący II edycję Mother and Child Startup Challenge. Dokument stanowi nie tylko syntezę innowacyjnych rozwiązań zgłoszonych przez zwycięzców, lecz także obejmuje istotne, merytoryczne wkłady partnerów i patronów konkursu. To obszerne opracowanie stanowi bazę najnowszych informacji dotyczących rewolucyjnych działań w dziedzinie pediatrii i opieki zdrowotnej. Dzięki zaangażowaniu partnerów oraz patronów raport wyróżnia się pełnym spektrum perspektyw i nowoczesnych podejść, stanowiąc wartościowe źródło wiedzy dla wszystkich zainteresowanych postępem w obszarze medycyny dziecięcej. Raport dostępny jest na stronie konkursu: www.motherandchildstartupchallenge.pl
Podczas uroczystej gali, która odbyła się 7 grudnia w prestiżowym muzeum POLIN w Warszawie w obecności przedstawicieli świata medycznego, biznesowego i naukowego, zwycięzcy otrzymali zaszczytne wyróżnienie oraz szansę sprawdzenia swoich rozwiązań w szpitalach. Wśród nagród dodatkowych znalazły się również atrakcyjne wsparcia mentoringowe i techniczne.
O konkursie
W najnowszej edycji konkursu skupiono się na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań z zakresu diagnostyki, profilaktyki, leczenia i edukacji, ze szczególnym naciskiem na dziedzinę pediatrii, mających realny wpływ na funkcjonowanie szpitali. Zgłaszane projekty mogły obejmować zarówno nowatorskie produkty, usługi, jak i innowacyjne rozwiązania materiałowe, priorytetem było jednak zapewnienie ich praktycznego zastosowania w szpitalach. W tegorocznej edycji wyznaczono dwie ścieżki – ścieżkę dla start-upów B+R 3-7 TRL oraz dojrzałych firm powyżej 8 TRL.
Spośród licznych zgłoszeń jury konkursowe złożone z ekspertów różnych dziedzin wyłoniło finalistów (na podstawie zdefiniowanych kryteriów oceny). Następnie rada programowa udzieliła swoich rekomendacji, a w wyniku tych działań dyrektorzy szpitali organizatorów wybrali laureatów.
Inicjatywa Mother and Child Startup Challenge to nie tylko konkurs, to także spojrzenie w przyszłość polskiej ochrony zdrowia. Dzięki innowacjom, które zostaną wprowadzone do szpitali organizatorzy starają się rozwiązać obecne wyzwania, takie jak nadmiar informacji, braki kadrowe czy zbyt krótki czas wizyt lekarskich. Ponadto pragną przyczynić się do poprawy jakości leczenia dzieci i kobiet w ciąży, co jest jednym z priorytetów dla naszego społeczeństwa.
Zwycięzcy
W ścieżce dojrzałych firm główną nagrodę wygrały rozwiązania TruScreen i Laserobaria 2.0_S.
TruScreen Cervical Cancer Screening to innowacyjne urządzenie medyczne klasy IIA, wykorzystujące potwierdzoną klinicznie metodę optyczno-elektryczną do natychmiastowej detekcji zmian w szyjce macicy. To narzędzie nie tylko umożliwia skuteczną redukcję kosztów profilaktyki raka szyjki macicy, ale także przyczynia się do szybszego poprawienia wskaźników przeżywalności w porównaniu z tradycyjnymi metodami, takimi jak testy DNA HPV, zwłaszcza przy masowym zastosowaniu. TruScreen oferuje nieinwazyjność, brak konieczności pobierania tkanki, wbudowaną sztuczną inteligencję eliminującą ryzyko ludzkiego błędu, natychmiastowe i obiektywne wyniki oraz łatwość obsługi. To nowoczesne rozwiązanie, które pozwala skutecznie i precyzyjnie monitorować zdrowie kobiet, przyczyniając się do postępu w diagnostyce raka szyjki macicy.
Laserobaria 2.0_S, stworzona przez polską firmę Inventmed, to innowacyjne urządzenie medyczne klasy IIA, zdolne do prowadzenia holistycznej terapii poprzez synergiczne wykorzystanie pięciu czynników fizykalnych: miejscowej tlenoterapii o podwyższonym ciśnieniu, terapii ozonem, pola magnetycznego, światła czerwonego i światła UV. Certyfikowana jako wyrób medyczny Laserobaria 2.0_S znajduje zastosowanie w leczeniu różnorodnych schorzeń, takich jak rany oparzeniowe, owrzodzenia, obrzęki limfatyczne czy schorzenia ortopedyczne. Dzięki zindywidualizowanemu programowaniu, urządzenie może być dostosowane do specyfiki schorzenia, co przekłada się na skuteczność terapeutyczną, obejmującą m.in. działanie przeciwbakteryjne, przeciwzapalne oraz przyspieszanie regeneracji tkanek.
W ścieżce B+R laureatami głównej wygranej zostały start-upy Clebre i Calmsie.
Clebre to rewolucyjny system leczenia zaburzeń snu i oddychania, który przenosi diagnostykę i monitorowanie do domu pacjenta za pomocą innowacyjnego czujnika na szyję. Ścisłe monitorowanie postępów pozwala dostosować terapię do indywidualnych potrzeb pacjenta, zapewniając pełny, obiektywny obraz kondycji oraz monitorowanie jej zmian. Ten nowoczesny system, koordynowany przez zespół specjalistów, wprowadza fundamentalne zmiany w podejściu do leczenia bezdechów sennych i chrapania. Zaburzenia oddychania podczas snu, powszechne zarówno u dorosłych, jak i dzieci, mają istotne konsekwencje zdrowotne, a Clebre skutecznie adresuje te potrzeby, oferując długofalowe rozwiązania dla pacjentów w różnym wieku.
Calmsie Mission Amygdala to innowacyjna platforma opieki zdrowotnej dziecięcej. Skierowana jest do dzieci z depresją i zaburzeniami lękowymi i oferuje natychmiastowe wsparcie, prewencję oraz uzupełnienie terapii. Ta nowoczesna platforma, stworzona przez doświadczonych lekarzy i informatyków, łączy konwersacyjną sztuczną inteligencję z mobilnymi grami, eliminując luki systemowe w opiece nad zdrowiem psychicznym dzieci. Mission Amygdala angażuje dzieci w codzienne misje, w których pomagają postaciom z gry przezwyciężyć emocjonalne wyzwania. Wprowadza także rozmowy w czasie rzeczywistym z Generałem Empatią, sterowanym przez sztuczną inteligencję wideobotem, który pomaga dzieciom zastosować zdobyte umiejętności w realnych sytuacjach. Calmsie zmienia oblicze opieki nad zdrowiem psychicznym dzieci, łącząc innowacyjność, angażujący UX, bezpieczeństwo i efektywność.
Nagrody
Oprócz wdrożenia w placówkach jako nagrody głównej dla zwycięskich projektów laureaci oraz wyróżnieni finaliści otrzymali atrakcyjne nagrody dodatkowe, przeznaczone na rozwój ich projektów. Nagrody dodatkowe zostały przyznane przez partnera strategicznego OVHCloud, partnerów głównych: Sieć Badawczą Łukasiewicz, GE HealthCare Polska, Consonance, Startup Academy oraz partnerów wspierających: TIKA i Fundację OIC Poland. Do szczęśliwych wyróżnionych należą: Laserobria 2.0_S, TruScreen, Clebre, Calmsie, DNA ERA, Clininote, Play.air, Biocam, Pogaduszki, MedNotes, IQ Biozoom.
Raport
Na uwieńczenie inicjatywy powstał raport podsumowujący II edycję Mother and Child Startup Challenge. Dokument stanowi nie tylko syntezę innowacyjnych rozwiązań zgłoszonych przez zwycięzców, lecz także obejmuje istotne, merytoryczne wkłady partnerów i patronów konkursu. To obszerne opracowanie stanowi bazę najnowszych informacji dotyczących rewolucyjnych działań w dziedzinie pediatrii i opieki zdrowotnej. Dzięki zaangażowaniu partnerów oraz patronów raport wyróżnia się pełnym spektrum perspektyw i nowoczesnych podejść, stanowiąc wartościowe źródło wiedzy dla wszystkich zainteresowanych postępem w obszarze medycyny dziecięcej. Raport dostępny jest na stronie konkursu: www.motherandchildstartupchallenge.pl