"Bogowie" syna właściciela Polpharmy

Udostępnij:
Syn znanego miliardera, Jerzego Staraka, właściciela Polpharmy, wyszedł z cienia ojca - informuje Puls Biznesu. Nakręcony przez firmę Watchout Productions Piotra Woźniak-Staraka film „Bogowie” to zdaniem rynku niemal murowany sukces. W film zainwestowała także Polpharma.
Piotr trzymał się do tej pory w cieniu sukcesów ojca i raczej był kojarzony z serwisami plotkarskimi, które donosiły o jego miłosnych podbojach. Miał też być właścicielem trzech firm w Los Angeles.

- Od 2005 r. pracuję i mieszkam w Polsce. Owszem, 11 lat spędziłem za granicą, jednak firm w Kalifornii nie mam. Zawsze wiedziałem, że moje miejsce jest w Polsce — tłumaczy mediom.
Wyprodukowany przez jego firmę film "Bogowie" opowiadający o prof. Relidze kosztował 6 mln zł. Według wstępnych recenzji ocenia się, ze milionowa publiczność, to już norma.

Kosztował 6 mln zł, jednak pierwsze recenzje i wysoki budżet marketingowy wskazują, że milionowa widownia nie będzie niespodzianką. Próg rentowności obrazu to około 0,6 mln widzów. Biznesplan zakłada, że „Bogowie” przyniosą 10-30 proc. zysku. Pozwoli to firmie Woźniak-Staraka robić kolejne filmy z jeszcze większym budżetem. Za kilkanaście miesięcy powinniśmy zobaczyć „Consuellę” z budżetem 8-12 mln zł w reżyserii Jana Komasy.

"Bogowie", to inwestycja także Polpharmy, Agory i Promedu, dystrybutora aparatury medycznej.

Ojciec właściciela Watchout Production, którego wartość majątku to 3,05 mld zł., to w rankingu Forbesa 7. pozycja w rankingu 100 najbogatszych Polaków w tym roku.

Starak w 2000 roku kupił Polpharmę, dzięki czemu udało mu się zbudować najbardziej trwały i perspektywiczny biznes w polskiej branży farmaceutycznej. Polpharma ma ponad 5-proc. udział w polskim rynku leków, produkując 200 mln opakowań leków rocznie. W 2012 przejął za miliard złotych warszawską Polfę, która w portfolio ma ponad 140 leków.

Starak jeszcze w czasach PRL założył jedną z największych firm polonijnych – Comindex. W latach 90. wprowadzał na polski rynek znane koncerny z branży FMCG: Nutricię i Colgate-Palmolive. Jest udziałowcem Zakładów Tłuszczowych Kruszwica (takie marki jak Olej Kujawski czy margaryna Smakovita) i Herbapolu Lublin.

Jest laureatem Nagrody Lewiatana przyznawanej przez Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.