„Zrób test na HIV!” - ruszyła nowa kampania Krajowego Centrum ds. AIDS

Udostępnij:
Krajowe Centrum ds. AIDS rozpoczęło kampanię promującą testowanie w kierunku HIV. Działania prowadzone w tym oraz kolejnym roku stanowią kontynuację i wzmocnienie kampanii realizowanej w 2010 i 2011 roku – „Wiedza ratuje życie".
Każdego dnia na świecie zakaża się HIV ponad 7 tysięcy osób, a około 5 tysięcy umiera z przyczyn związanych z HIV/AIDS. W Polsce tymczasem, każdego roku wykrywa się około 800 zakażeń. Od początku epidemii w 1985 roku do kwietnia 2011 odnotowano 14 474 zakażeń a leczeniem ARV objętych zostało ponad 5 162 pacjentów, w tym 135 dzieci.

W 2010 roku test w kierunku HIV w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) wykonało ponad 25 tys. osób i choć liczba wykonujących testy z roku na rok wzrasta, świadomość możliwości wykonania testu nadal jest zbyt mała. „Zrób test na HIV" to kampania skierowana przede wszystkim do osób podejmujących ryzykowne zachowania seksualne, zachęcająca do odpowiedzi na pytanie: czy w moim życiu zdarzyło się coś, co mogło narazić mnie na zakażenie?

Kampania koncentruje się na promowaniu wykonywania testów w punktach konsultacyjno-diagnostycznych, które są anonimowe oraz bezpłatne. Materiały informacyjne rozdawane podczas kampanii podkreślają, że HIV może dotyczyć każdego. Dlatego więc warto rozmawiać z partnerem oraz wspólnie wykonać badania. Wiedza o drogach zakażenia : pozwala na lepszą kontrolę stanu zdrowia oraz zmniejsza ryzyko zakażenia partnera lub partnerów. Najnowsza kampania Krajowego Centrum ds. AIDS podkreśla także fakt, iż negatywny wynik testu dziś, nie chroni przed zakażeniem HIV w przyszłości. Jedynie podejmowanie bezpiecznych zachowań może zapobiec zakażeniu i chorobie.

- Głównym celem tegorocznej akcji „Zrób test na HIV” jest promowanie wykonywania testów
w kierunku HIV. Chcemy podkreślić, że test na HIV można zrobić bezpłatnie i anonimowo
w punktach konsultacyjno-diagnostycznych w całym kraju. W każdym z punktów wykwalifikowany doradca pomoże ustalić, czy podejmowane zachowania seksualne są lub były ryzykowne i jeżeli jest taka potrzeba zaleci wykonanie testu w kierunku HIV. Rozmowa z doradcą, podobnie jak samo wykonanie testu są w PKD anonimowe i bezpłatne - powiedziała Anna Marzec-Bogusławska, Dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS.

Odbiorcami prowadzonych działań są osoby dorosłe (18-39 lat i starsze), aktywne seksualnie, odpowiedzialne za zdrowie własne oraz partnera.

Kampania „Zrób test na HIV" obejmuje kompleksowe działania reklamowe ATL, BTL oraz działania PR. Obecna będzie w prasie, telewizji, radiu oraz Internecie. Przekaz kampanii wzmocnią inne elementy reklamowe, takie jak ulotki, kalendarze, pakiety edukacyjne z prezerwatywą, torby bawełniane oraz koszulki.
Kreację opracowała Agencja PRACOWNIA Sp. z o.o., za planowanie kampanii w mediach odpowiedzialny jest dom mediowy Mindshare. Działania PR prowadzi agencja BrandLab.
Honorowymi patronami akcji są: Minister Zdrowia, Główny Inspektor Sanitarny, Wojewoda Mazowiecki, Marszałek Województwa Mazowieckiego oraz Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy.
Kampania „Zrób test na HIV" potrwa do maja 2012 roku.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.