60 tys. spraw u rzecznika praw pacjenta

Udostępnij:
Liczba spraw u rzecznika praw pacjenta wzrosła z 9 tys. w 2009 r. do 60 tys. w 2013 r. - powiedziała Krystyna Kozłowska, Rzecznik Praw Pacjenta, w TVP Info. Rośnie świadomość pacjentów, a konsekwencją tego jest ujawnianie nieprawidłowości w szpitalach i placówkach medycznych.
Jak podaje TVP Info, prokuratura postawiła zarzuty młodej lekarce, która zaniechała natychmiastowej konsultacji ze specjalistą neurologiem oraz natychmiastowego opisu badania tomograficznego u młodej kobiety, która w efekcie zmarła na udar mózgu. Śledztwo wykazało, że kobieta miała 85 proc.szans na przeżycie.

Według Krystyny Kozłowskiej, rzecznika praw pacjentów, to dobrze, że bulwersujące sprawy są nagłaśniane tak jak w przypadkach śmierci dzieci, ponieważ mogą uczulać na problem i w efekcie takich zdarzeń będzie mniej. Rzecznik interweniuje w takich sytuacjach, ale to zależy od specyfiki. Wynikiem postępowania może być odsunięcie od obowiązków lekarza czy ordynatora, jak to się stało w Sosnowcu na oddziale ginekologiczno-położniczym.

Skargi pacjentów najczęściej dotyczą wykonania świadczenia medycznego z nienależytą starannością, braku dostępu do dokumentacji medycznej czy też złej komunikacji personelu medycznego z pacjentem.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.