Archiwum

Chorzy skarżą się na POZ

Udostępnij:
W czasie pandemii COVID-19 do Biura Rzecznika Praw Pacjenta wpływało dwukrotnie więcej skarg niż w 2019 roku. Koronawirus zmienił charakter zgłoszeń. Wcześniej najwięcej nieprawidłowości dotyczyło szpitali, a lepiej było w przypadku POZ. – W 2020 roku ten trend się odwrócił – mówi rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.
– Najczęściej problemem pacjentów zgłaszających się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta były kwestie związane z podstawową opieką zdrowotną. Począwszy od trudności z dodzwonieniem się do danej placówki, przez możliwość umówienia się w ogóle na wizytę już po dodzwonieniu się – wielokrotnie okazywało się, że nie ma wolnych terminów danego i następnego dnia – po zastrzeżenia związane z udzielaniem teleporad. W niektórych przypadkach pacjenci woleliby, aby ich wizyta odbyła się osobiście – wyjaśnia RPP, podkreślając, że „ta tendencja utrzymała się również w czasie kolejnych fal pandemii w 2021 roku”. – Nadal najwięcej sygnałów dotyczy podstawowej opieki zdrowotnej – podkreśla Chmielowiec w rozmowie z Newserią.

Przeczytaj także: „Nowy sposób dochodzenia roszczeń związanych z błędami medycznymi”.

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.