Dawid Żuchowicz/Agencja Gazeta

Cieszyński o dyskusji na temat kar za nieodwołane wizyty

Udostępnij:
W branży, między innymi w „Menedżerze Zdrowia”, komentuje się planowane wprowadzenie opłat dla pacjentów za nieodwoływanie wizyt. - Cieszy nas ta dyskusja i to, że ten pomysł, mimo że jest kontrowersyjny, bo zakłada przełamanie dużej bariery, czyli tego, że w systemie finansowanym ze środków publicznych pacjent wnosi jakieś dodatkowe opłaty, jest w większości pozytywnie oceniany - przyznaje wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.
- Widzimy, że pacjenci oczekują od siebie samych, ale też od innych, tego, by brali odpowiedzialność za swoje działanie i odwoływali wizyty, jeśli jest taka możliwość – mówi wiceminister Cieszyński w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”.

- Najważniejsza sugestia dla nas jest taka, że jeśli kiedyś miałoby się takie rozwiązanie pojawić, to kluczowe jest to, żeby jednoznacznie i w sposób możliwy do zrealizowania wskazywać, jak odwołać wizytę, bo bez tego wprowadzenie takich opłat byłoby fatalnym pomysłem, wprowadziłoby dodatkowy chaos – dodaje Cieszyński.

Przeczytaj także: „Niesolidny pacjent, czyli jak wyleczyć Polaków z… niesłowności”, „Nieprzemyślany system przesuwanie pacjentów”, „Janusz Cieszyński o karach za nieodwołane wizyty”, „Nie było cię na wizycie? Kara”, „Jak głosowaliście w sondzie dotyczącej kar dla pacjentów za nieodwoływanie wizyt?” i „Ilu chorych nie stawiło się na umówione wizyty lekarskie?”.

Zachęcamy do polubienia profilu „Menedżera Zdrowia” na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.