Naczelna Izba Lekarska
Co z planami likwidacji NFZ? Niedzielski odpowiada
Tagi: | Adam Niedzielski |
- To już temat przebrzmiały i nieaktualny - mówi Adam Niedzielski, pełniący obowiązki prezesa Narodowego Fundusz Zdrowia.
- Narodowy Fundusz Zdrowia ma ważne zadanie do spełnienia, ma służyć i pomagać pacjentowi w korzystaniu z opieki zdrowotnej. My w imieniu pacjenta mamy pilnować by usługi opieki zdrowotnej były na odpowiednim poziomie z pełną gwarancją dostępności. Proszę patrzeć na NFZ jak na podmiot, który w imieniu Polaków kupuje usługi, dbając o cenę, jakość i dostępność. Najważniejszy w naszym działaniu jest pacjent - wyjaśnia Niedzielski w rozmowie z "Faktem".
Niedzielski o NFZ w rozmowie z "Menedżerem Zdrowia"
- Chcę przekonać opinię publiczną i wszystkich uczestników systemu ochrony zdrowia, że Narodowy Fundusz Zdrowia jest instytucją potrzebną, działającą w interesie pacjenta, żeby fundusz stał się innowacyjną instytucją zaufania publicznego, aby pacjent był przekonany, że działamy w jego imieniu kontraktując usługi i egzekwując jakość - powiedział Niedzielski w lipcu w rozmowie z "Menedżerem Zdrowia".
Wyjaśnił, że plan działań zmierzających do zmiany w postrzeganiu funduszu został szczegółowo opisany w strategii rozwoju NFZ na lata 2019-2023.
- Główne obszary zmian to wprowadzanie projakościowych rozwiązań dla pacjentów, takich jak opieka koordynowana, nowe technologie medyczne i organizacyjne, a wreszcie profesjonalna obsługa przez pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ, zajmujących się w ramach swoich obowiązków realizacją spraw pacjentów i mających z nimi bezpośredni kontakt podczas obsługi. Będziemy też promować i wspierać poprawę jakości obsługi pacjentów przez świadczeniodawców i podmioty lecznicze. Monitoring doświadczeń pacjenta w kontaktach ze służbą zdrowia pozwoli na bieżącą korektę kursu działań i zapewnienie wzrostu satysfakcji pacjentów - wymienił Niedzielski.
Przeczytaj także: "Niedzielski: Musimy zmienić sposób leczenia w Polsce" i "Niedzielski: 46,9 proc. lekarzy jest zatrudnionych w jednym miejscu pracy".
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
Niedzielski o NFZ w rozmowie z "Menedżerem Zdrowia"
- Chcę przekonać opinię publiczną i wszystkich uczestników systemu ochrony zdrowia, że Narodowy Fundusz Zdrowia jest instytucją potrzebną, działającą w interesie pacjenta, żeby fundusz stał się innowacyjną instytucją zaufania publicznego, aby pacjent był przekonany, że działamy w jego imieniu kontraktując usługi i egzekwując jakość - powiedział Niedzielski w lipcu w rozmowie z "Menedżerem Zdrowia".
Wyjaśnił, że plan działań zmierzających do zmiany w postrzeganiu funduszu został szczegółowo opisany w strategii rozwoju NFZ na lata 2019-2023.
- Główne obszary zmian to wprowadzanie projakościowych rozwiązań dla pacjentów, takich jak opieka koordynowana, nowe technologie medyczne i organizacyjne, a wreszcie profesjonalna obsługa przez pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ, zajmujących się w ramach swoich obowiązków realizacją spraw pacjentów i mających z nimi bezpośredni kontakt podczas obsługi. Będziemy też promować i wspierać poprawę jakości obsługi pacjentów przez świadczeniodawców i podmioty lecznicze. Monitoring doświadczeń pacjenta w kontaktach ze służbą zdrowia pozwoli na bieżącą korektę kursu działań i zapewnienie wzrostu satysfakcji pacjentów - wymienił Niedzielski.
Przeczytaj także: "Niedzielski: Musimy zmienić sposób leczenia w Polsce" i "Niedzielski: 46,9 proc. lekarzy jest zatrudnionych w jednym miejscu pracy".
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.