Drakońskie kary za nadużywanie zaufania pacjentów w reklamach leków

Udostępnij:
Wysokie kary, szybka egzekucja i możliwość natychmiastowego wstrzymania emisji – tak resort zdrowia zamierza walczyć z nierzetelnymi spotami medykamentów. To właśnie doradza zespół ekspertów powołany przez Konstantego Radziwiłła.
- Eksperci z zespołu ds. wypracowania regulacji dotyczących reklamowania środków medycznych (powołany on został przez ministra zdrowia w czerwcu br.) właśnie zakończyli prace. I przedstawili ich efekty Konstantemu Radziwiłłowi – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Podstawowe pytanie, na które musieli odpowiedzieć eksperci ministerialnego zespołu, brzmiało: czy w ogóle potrzebne są jakieś zmiany w prawie? A jeśli tak, to czy powinny się one opierać na ograniczeniu reklam leków bądź nawet wprowadzeniu całkowitego ich zakazu?

W pierwszej z tych kwestii nikt nie miał żadnych wątpliwości. Specjaliści byli zgodni: obecny rynek reklamy leków i suplementów jest chory i wymaga pilnego leczenia. Ale już w kwestii metod tego leczenia zdania okazały się podzielone.

Część fachowców opowiadała się za wprowadzeniem całkowitego zakazu reklamy. Inni twierdzili, że wystarczy lepszy nadzór nad przekazem, który trafia do Polaków. Ostatecznie wygrała ta druga opcja.

Z informacji dziennika wynika, że przy okazji prac nad projektem nowelizacji prawa farmaceutycznego i niektórych innych ustaw resort zdrowia przyjrzy się i tej sprawie. Bo zmiany muszą być fundamentalne. Wprowadzona zostanie m.in. możliwość natychmiastowego wstrzymania reklamy, gdy ustalony organ administracji uzna, że spot może wprowadzać odbiorców w błąd.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.