Europejska Agencja Leków w Polsce?
Redaktor: Krystian Lurka
Data: 02.08.2017
Źródło: KL, Ministerstwo Zdrowia, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych
Tagi: | EMA, Europejska Agencja Leków |
To niewykluczone. Polska złożyła ofertę dotyczącą przeniesienia do Warszawy siedziby Europejskiej Agencji Leków, czyli unijnej agencji agencji, które będą musiały opuścić Londyn po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej w 2019 roku.
Proces oficjalnego zgłaszania kandydatur na przyszłe siedziby Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego oraz Europejskiej Agencji Leków trwał do 31 lipca. Polska zdecydowała się kandydować o siedziby obu unijnych agencji.
Wniosek o lokalizację w naszym kraju siedziby EMA został zatwierdzony przez Radę Ministrów w lipcu 2017 roku. Zawierał on szczegółowe oferty, wypełnione zgodnymi z przyjętymi przez Radę Europejską specyfikacjami.
Główne atuty polskich kandydatur, na które wskazuje ministerstwo to:
- doskonała lokalizacja Warszawy oraz jej świetne skomunikowanie z innymi europejskimi i światowymi stolicami,
- atrakcyjne i nowoczesne biurowce, w których dana agencja mogłaby rozpocząć prace w dniu wyjścia Wielkiej Brytanii z UE,
- rozbudowane możliwości edukacyjne dla dzieci pracowników agencji,
- atrakcyjny rynek pracy dla współmałżonków,
- jakość życia równie wysoka jak w innych europejskich krajach przy relatywnie niższych kosztach utrzymania,
- wysoki poziom bezpieczeństwa w Warszawie,
- zagwarantowanie ciągłości działania EMA w nowych lokalizacjach.
Kolejnym formalnym krokiem w procesie wyboru nowej lokalizacji dla EMA jest publikacja wszystkich ofert złożonych przez państwa członkowskie na stronach Komisji Europejskiej oraz ich ocena.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, Komisja Europejska dokona analizy ofert oraz przedstawi swoją ocenę do końca września br. Ostatecznie, tylko dwa państwa członkowskie UE okażą się zwycięzcami starań o ustanowienie unijnych agencji – kraj, który pozyska siedzibę EMA oraz kraj, który pozyska siedzibę EBA. Decyzja w sprawie lokalizacji obu agencji zostanie podjęta w drodze głosowania 20 listopada na marginesie rady do spraw ogólnych.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.
Wniosek o lokalizację w naszym kraju siedziby EMA został zatwierdzony przez Radę Ministrów w lipcu 2017 roku. Zawierał on szczegółowe oferty, wypełnione zgodnymi z przyjętymi przez Radę Europejską specyfikacjami.
Główne atuty polskich kandydatur, na które wskazuje ministerstwo to:
- doskonała lokalizacja Warszawy oraz jej świetne skomunikowanie z innymi europejskimi i światowymi stolicami,
- atrakcyjne i nowoczesne biurowce, w których dana agencja mogłaby rozpocząć prace w dniu wyjścia Wielkiej Brytanii z UE,
- rozbudowane możliwości edukacyjne dla dzieci pracowników agencji,
- atrakcyjny rynek pracy dla współmałżonków,
- jakość życia równie wysoka jak w innych europejskich krajach przy relatywnie niższych kosztach utrzymania,
- wysoki poziom bezpieczeństwa w Warszawie,
- zagwarantowanie ciągłości działania EMA w nowych lokalizacjach.
Kolejnym formalnym krokiem w procesie wyboru nowej lokalizacji dla EMA jest publikacja wszystkich ofert złożonych przez państwa członkowskie na stronach Komisji Europejskiej oraz ich ocena.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem, Komisja Europejska dokona analizy ofert oraz przedstawi swoją ocenę do końca września br. Ostatecznie, tylko dwa państwa członkowskie UE okażą się zwycięzcami starań o ustanowienie unijnych agencji – kraj, który pozyska siedzibę EMA oraz kraj, który pozyska siedzibę EBA. Decyzja w sprawie lokalizacji obu agencji zostanie podjęta w drodze głosowania 20 listopada na marginesie rady do spraw ogólnych.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.