GIF: Stop dla reklamy produktów Gripex

Udostępnij:
Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce USP Zdrowie zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktów leczniczych Gripex Max i Gripex HotActive Forte, kierowanej do publicznej wiadomości w formie spotu emitowanego w stacjach telewizyjnych.
W uzasadnieniu decyzji GIF pisze: Informacja o treści „…wybieramy tak samo. Maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach” może naruszać przepis art. 53 ust. ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd, powinna prezentować produkt obiektywnie oraz informować o racjonalnym stosowaniu.

Zdaniem GIF odbiorca reklamy otrzymuje przekaz niezgodny ze stanem faktycznym, wprowadzającym w błąd, który sugeruje, iż produkty lecznicze Gripex Max i Gripex Hot Active Forte różnią się jedynie postacią farmaceutyczną (tabletki i proszek do sporządzania roztworu).

Tymczasem, jak wynika z zapisów w pkt. 2 „ChPL – skład jakościowy i ilościowy – produkty te są zróżnicowane również pod względem składu, co warunkuje zróżnicowanie co do wskazań do stosowania. Gripex HotActive Forte jako wskazanie do stosowania ma „krótkotrwałe łagodzenie objawów przeziębienia”, a Gripex Max – „krótkotrwałe leczenie nasilonych objawów, w tym suchy kaszel”.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.