GlaxoSmithKline Liderem Wsparcia IT w Polsce

Udostępnij:
Globalne Centrum IT, stworzone przez firmę GSK Services Sp. z o.o., zwyciężyło w konkursie „Lider Wsparcia IT 2010”, organizowanym przez firmę HDI Poland. Międzynarodowy ośrodek świadczący usługi zarządzania infrastrukturą i procesami IT pokonał m.in. Grupę Allegro i NORDEA Bank Polsk zdobywając pierwsze miejsce w kategorii „Centrum Wsparcia Roku 2010”. Działa w Poznaniu od ponad 5 lat i obsługuje około 100 000 pracowników firmy na całym świecie.
Ideą konkursu jest promowanie najlepszych praktyk biznesowych z zakresu zapewniania wysokiej jakości
i efektywności w obszarze wsparcia użytkowników IT. Wśród czynników, które zadecydowały o wyróżnieniu dla poznańskiego Centrum IT znalazły się m.in. wysoki poziom organizacyjny i jakościowy świadczonych przez Centrum usług. Jurorzy przeanalizowali wybrane projekty pod kątem 5 głównych kryteriów: przywództwo, ludzie, procesy, technologie oraz efekty działań.

Poznańskie Centrum IT to jeden z czterech ośrodków informatycznych GlaxoSmithKline na całym świecie. Wyspecjalizowany w zarządzaniu infrastrukturą i procesami IT, ściśle współpracuje w tym zakresie z trzema pozostałymi centrami międzynarodowymi firmy, które mieszczą się w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Malezji.

– Kiedy ponad 5 lat temu pracowaliśmy nad uruchomieniem w Poznaniu międzynarodowego Centrum IT,
nikt z nas nie przypuszczał, że działalność ośrodka rozwinie się w takim tempie i na taką skalę.
Nagroda w konkursie Lider Wsparcia IT potwierdza słuszność obranego przez nas kierunku rozwoju. To także dowód jakości pracy polskich specjalistów IT i wysokiego poziomu kształcenia na uczelniach o profilu informatycznym w Polsce – komentuje Anna Falbogowska, Dyrektor Globalnego Centrum IT GSK w Poznaniu.

Model usług współdzielonych, zgodnie z którym działa Centrum IT, zakłada bezpośrednią współpracę specjalistów IT z Polski z ekspertami z trzech pozostałych ośrodków międzynarodowych GSK.
W celu zapewnienia efektywnej pracy Centrum, w jego ramach wydzielonych zostało kilkanaście zespołów, które różni nie tylko zakres wspieranych technologii, ale również sposób i charakter pracy, a także zróżnicowany kulturowo skład.

– Z racji na funkcję wsparcia użytkowników IT, nasze Centrum świadczy usługi w oparciu
o tzw. zasadę „follow the sun support”, bazującą na międzynarodowym współdziałaniu oraz wymianie wiedzy i kompetencji. Od samego początku zaimplementowaliśmy w Poznaniu globalne standardy
oraz międzynarodowe narzędzia wykorzystywane do zarządzanie usługami – dodaje Anna Falbogowska.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.