Handlowcy mają więcej czasu na usunięcie reklam wyrobów tytoniowych

Udostępnij:
Przepisy regulujące sprzedaż papierosów są mniej restrykcyjne. To decyzja senackiej komisji zdrowia, która zajmowała się ustawą o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.
- Zgodnie z przyjętą poprawką handlowcy do końca roku będą mieli czas na usunięcie informacji o sprzedawanych wyrobach tytoniowych (wcześniej było to tylko 14 dni od publikacji nowych przepisów w Dzienniku Ustaw) - czytamy na stronie internetowej "Dziennika Gazety Prawnej".

Poprawkę do projektu zaproponowało Ministerstwo Zdrowia, które uwzględniło w tym zakresie uwagi przedsiębiorców.

Ustawa zrównuje także rynek e-papierosów z wyrobami tradycyjnymi. Ma to nastąpić poprzez wprowadzenie zakazów ich reklamy oraz palenia w miejscach publicznych. Wprowadza też zakaz sponsorowania przez firmy związane z branżą tytoniową działalności sportowej, kulturalnej, oświatowej, zdrowotnej i społeczno-politycznej.

Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.