Ile firmy farmaceutyczne wydają na lobbing

Udostępnij:
Tylko w 2013 roku w USA firmy farmaceutyczne wydały na kształtowanie prawa po swojej myśli aż 487 mln USD, a więc więcej niż przedsiębiorstwa z jakiegokolwiek innego sektora. Kolejne 260 mln wydały na kampanie prezydenckie w 2012 roku.
-Także w Unii Europejskiej wydatki firm farmaceutycznych na lobbying są znaczące: co najmniej 50 mln USD rocznie – podał Forbes.

Zyski osiągane przez firmy farmaceutyczne i związane z ochroną zdrowia są gigantyczne. Natomiast w czasie kryzysów takich jak epidemia Eboli w zachodniej Afryce brakuje pieniędzy. Wprawdzie trzy firmy należące do Międzynarodowej Federacji Producentów i Związków Farmaceutycznych (IFPNA) przeznaczyły na walkę z wirusem 3 mln USD w gotówce i produktach medycznych, jednak kwota ta była ponad 6 razy niższa od tej, którą tylko w 2013 roku wydały na lobbowanie w USA.

Bank Światowy oszacował, że spowodowane epidemią straty Gwinei, Liberii i Sierra Leone w 2014 roku wyniosły 356 mln dolarów, zaś mogą być jeszcze wyższe. Jak zauważa tygodnik roczny przyrost majątku najbogatszego miliardera z branży farmaceutycznej (4 mld dolarów) wystarczyłby na zrekompensowanie tych strat po wielokroć. Nie tak jednak działa rynek i filantropia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.