Inno-Gene stawia na genetyczną ofensywę

Udostępnij:
Spółka biotechnologiczna Inno-Gene opublikowała strategię na najbliższe trzy lata. Zamierza skoncentrować się na rozwoju oferty wysoko marżowych testów genetycznych wykonywanych najnowocześniejszą technologią – NGS.
Realizacja strategii ma na celu podwojenie przez Inno-Gene udziału w rynku badań genetycznych w Polsce – z szacowanych 6 proc. w 2015 r. do 12 proc. w 2018 r. – przy założeniu, że w tym czasie wartość tego rynku wzrośnie do oczekiwanych 200 mln zł – wzrost o 150 proc. wobec szacunków na 2015 r.

Przeprowadzenie strategicznych celów ma doprowadzić do umocnienia Inno-Gene na pozycji lidera polskiego rynku badań genetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku badań wykonywanych technologią NGS.

– Badania wykonywane technologią NGS będą głównym czynnikiem wzrostu firmy w kolejnych latach. Już teraz charakteryzują się one dużo wyższą marżowością od testów wykonywanych przy użyciu tradycyjnych technologii. Oczekujemy jednak, że wraz ze wzrostem sprzedaży działać zacznie efekt skali, przez co marże dodatkowo wzrosną. Koszt wykonania badania genetycznego jest jednakowy, niezależnie czy bada się próbkę jednego, czy kilkudziesięciu klientów – mówi Jacek Wojciechowicz, prezes zarządu i największy akcjonariusz Inno-Gene SA.

Spółka planuje finansować swoje działania ze środków własnych, dotacji unijnych oraz finansowania zewnętrznego.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.