Jaka jest bezpieczna dawka witaminy D w suplementach diety?

Udostępnij:
Zespół ds. Suplementów Diety działający przy Radzie Sanitarno-Epidemiologicznej określił maksymalną, bezpieczną dawkę witaminy D w zalecanej dziennej porcji w suplementach diety.
- Główny Inspektor Sanitarny otrzymał wiele powiadomień o wprowadzeniu do obrotu suplementów diety z witaminą D w składzie, czasami jako głównym składnikiem - poinformowała "Rzeczpospolita" i wyjaśniła, że GIS poprosił Zespół ds. Suplementów Diety o przedstawienie stanowiska w sprawie maksymalnej bezpiecznej ilości witaminy D w suplementach diety.

Na podstawie analizy najnowszych badań zespół stwierdził, że bezpieczną dawką jest 2 000 IU (50 µg)/dobę. Przed zastosowaniem wskazane jest jednak wykonanie badania 25-(OH)D we krwi oraz konsultacja wyniku badania z lekarzem lub farmaceutą.

Stanowisko Zespołu poparła jednogłośnie również Rada Sanitarno-Epidemiologiczna.

Leki i suplementy z telewizji
- W styczniu 2019 roku wydatki branży farmaceutycznej na promocję w telewizji, prasie i radio wyniosły ponad 409 mln zł. To najwięcej ze wszystkich obserwowanych branż - poinformowaliśmy w lutym 2019 roku, powołując się na analizę Instytutu Monitorowania Mediów. Najwięcej zainwestowała marka Molekin. Wydała ponad 8,7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, D-Vitum Forte, NeoMag oraz Vitotal.

Największy budżet na reklamy przeznaczyła branża farmaceutyczna, której wydatki w styczniu wyniosły 47 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż, czyli ponad 409 mln zł (na reklamę telewizyjną ponad 280,5 mln zł). Kwota ta jest niemal o 170 mln większa od tej, którą na wydatki przeznaczyła druga w kolejności branża handlowa.

W styczniu marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy. Wydała ponad 8,7 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, D-Vitum Forte, NeoMag oraz Vitotal.

W styczniu 2019 r. największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (30 proc.) oraz środki przeciwbólowe (14 proc.). Inwestowano również w promocję suplementów diety, witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.