Jacek Marczewski/Agencja Gazeta
Karwowski: Rehabilitacja powinna być doceniana
Tagi: | Jerzy Karwowski |
- Rehabilitacja jest tak nienamacalna jak ratowanie zdrowie. Powoduje przyspieszenie leczenia, wyleczenie lub sprawia, że pacjent jest samowystarczalny. Rehabilitacja jest niedofinansowana, zapomniana i na końcu traktowana jak coś, co może poczekać – twierdzi Jerzy Karwowski, prezes Zarządu Centrum Kompleksowej Rehabilitacji i wiceprezydent Pracodawców RP.
- Fizjoterapeuci, którzy wywalczyli sobie ustawą swoje prawa, są grupą, która wnosi istotne wartości. Uczyli się przez pięć lat rehabilitować. Chodzą nie rzadko na drogie kursy i doskonalą swoje umiejętności. Uczelnia nie zawsze przygotowuje do pracy, a kursy są podstawą stosowania nowoczesnych metod – mówi Karwowski w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną".
- Popieram protest fizjoterapeutów, trzeba ich docenić. Jest ich za mało w systemie – podkreśla prezes i dodaje: – Poczyniliśmy już jakieś działania i dużo zakładów dało podwyżki fizjoterapeutom. Mam nadzieję, że ustawa, która wchodzi od lipca, przeszacuje należne im wynagrodzenia.
Karwowski w rozmowie z "Menedżerem Zdrowia"
W styczniu 2016 r. zadaliśmy Jerzemu Karwowskiemu pytanie o to, jakie cechy powinna mieć osobą zarządzająca placówką ochrony zdrowia.
- Nie jest łatwo zarządzać szpitalem w obecnym, niestabilnym systemie ochrony zdrowia. Tym bardziej w województwie mazowieckim, które ze względu na niesprawiedliwy podział pieniędzy – tzw. janosikowe – ma najtrudniejszą sytuację finansową. Menedżer musi zdawać sobie sprawę, że produktem, który tworzy, jest leczenie pacjentów. Z tego powodu musi być empatyczny i powinien wiedzieć, że niektóre decyzje trzeba podejmować wbrew ekonomii, a z myślą o dobru pacjenta. Powinna cechować go wrażliwość i empatia w stosunku do pacjentów. Równie ważna jest umiejętność współpracy z zespołem. W zarządzaniu trzeba się kierować standardami w funkcjonujących systemach zarządzania. Ochrona zdrowia – niezależnie czy w sektorze prywatnym, czy publicznym – to specyficzna branża i nie każdy biznesmen, nawet znakomity, może się w niej odnaleźć. Średniej wielkości szpital z przychodnią to skomplikowana firma działająca według praw rynkowych, ale jej celem podstawowym jest dobro pacjenta i świadczenie usług na najwyższym poziomie. Menedżer musi być kompetentny, mieć autorytet u pracowników, być uczciwy i sprawiedliwy. Powinien mieć jasno sprecyzowany cel, do którego przekona kadrę, i konsekwentnie dążyć do jego realizacji - odpowiedział Karwowski.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.
- Popieram protest fizjoterapeutów, trzeba ich docenić. Jest ich za mało w systemie – podkreśla prezes i dodaje: – Poczyniliśmy już jakieś działania i dużo zakładów dało podwyżki fizjoterapeutom. Mam nadzieję, że ustawa, która wchodzi od lipca, przeszacuje należne im wynagrodzenia.
Karwowski w rozmowie z "Menedżerem Zdrowia"
W styczniu 2016 r. zadaliśmy Jerzemu Karwowskiemu pytanie o to, jakie cechy powinna mieć osobą zarządzająca placówką ochrony zdrowia.
- Nie jest łatwo zarządzać szpitalem w obecnym, niestabilnym systemie ochrony zdrowia. Tym bardziej w województwie mazowieckim, które ze względu na niesprawiedliwy podział pieniędzy – tzw. janosikowe – ma najtrudniejszą sytuację finansową. Menedżer musi zdawać sobie sprawę, że produktem, który tworzy, jest leczenie pacjentów. Z tego powodu musi być empatyczny i powinien wiedzieć, że niektóre decyzje trzeba podejmować wbrew ekonomii, a z myślą o dobru pacjenta. Powinna cechować go wrażliwość i empatia w stosunku do pacjentów. Równie ważna jest umiejętność współpracy z zespołem. W zarządzaniu trzeba się kierować standardami w funkcjonujących systemach zarządzania. Ochrona zdrowia – niezależnie czy w sektorze prywatnym, czy publicznym – to specyficzna branża i nie każdy biznesmen, nawet znakomity, może się w niej odnaleźć. Średniej wielkości szpital z przychodnią to skomplikowana firma działająca według praw rynkowych, ale jej celem podstawowym jest dobro pacjenta i świadczenie usług na najwyższym poziomie. Menedżer musi być kompetentny, mieć autorytet u pracowników, być uczciwy i sprawiedliwy. Powinien mieć jasno sprecyzowany cel, do którego przekona kadrę, i konsekwentnie dążyć do jego realizacji - odpowiedział Karwowski.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia i obserwowania kont na Twitterze i LinkedInie: www.twitter.com/MenedzerZdrowia i www.linkedin.com/MenedzerZdrowia.