Kolejny Nowy Szpital z certyfikatem ISO

Udostępnij:
Nowy Szpital w Wąbrzeźnie (kujawsko-pomorskie) dołączył do grona jednostek mogących się pochwalić wdrożonym systemem zarządzania jakością, potwierdzonym certyfikatem ISO 9001:2008. To ważny krok w rozwoju Szpitala i jeden z wielu dowodów pozytywnych zmian zachodzących w tej niewielkiej placówce.
Proces wdrażania systemu zarządzania jakością w Nowym Szpitalu w Wąbrzeźnie rozpoczęto w 2009 roku. Aby wdrożyć system należało przede wszystkim określić cel działalności szpitala w odniesieniu do jakości w praktyce. Cel zorientowany na ciągłe doskonalenie funkcjonowania jednostki oraz wzrost zadowolenia pacjentów korzystających z usług szpitala.

Procedury, instrukcję i formularze to tylko efekt wytyczenia jasnych reguł postępowania w szpitalu, które spisane pomagają personelowi w codziennej pracy.


Co zmienia ISO w szpitalu? Jasno określa odpowiedzialność osób za poszczególne czynności, a także wymaga stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych personelu.

System zarządzania jakością poprawia bezpieczeństwo pacjentów, poprzez wymóg stałego nadzoru nad stanem technicznym sprzętu medycznego, który jest podstawą procesu diagnostyki pacjentów, nadzór nad środkami farmaceutycznymi oraz bezpieczeństwem i higieną pracy.

Usprawnia proces komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, porządkuje i usprawnia proces nadzoru nad dokumentacją medyczną i zapisami.

- Zarządzanie jakością w służbie zdrowia traktowałam do niedawna jako jedno z wielu haseł dotyczących nowocześnie zarządzanych szpitali - mówi Edyta Broniewska, główna księgowa Nowego Szpitala w Wąbrzeźnie. - Do niedawna ISO było tylko sloganem, ale nabrało dla mnie nowego znaczenia, gdy Nowy Szpital w Wąbrzeźnie rozpoczął jego wdrażanie. Żmudna i pracochłonna procedura wdrażania systemu ISO uświadomiła mi jego znaczenia dla funkcjonowania Szpitala, w którym pracuję. Wdrożenie systemu zarządzania jakością to przede wszystkim proces działań w interesie zdrowia i życia ludzkiego.

- Od rozpoczęcia wdrażania systemu zarządzania jakością obserwujemy wzrost satysfakcji pacjentów, którą ciągle monitorujemy. Certyfikat ISO gwarantuje stały poziom jakości naszych usług. W ciągu mijajacego roku uporządkowaliśmy dokumentację wewnętrzną w Szpitalu oraz usprawniliśmy jej dystrybucję - wyjaśnia Anna Łukaszewska, naczelna pielęgniarka Nowego Szpitala w Wąbrzeźnie.
- Uzyskanie certyfikatu było możliwe przede wszystkim dzięki ogromnemu zaangażowaniu i wspólnemu wysiłkowi personelu Nowego Szpitala w Wąbrzeźnie, który potrafił pogodzić codzienne obowiązki zawodowe z dodatkowymi zadaniami.

Nowy Szpital w Wąbrzeźnie jest piątą placówką w Grupie Nowy Szpital posiadającą certyfikat ISO 9001:2008. Wcześniej uzyskały go Nowy Szpital w Świeciu, Nowy Szpital w Kostrzynie nad Odrą, Szpital im. R. Śmigielskiego w Skwierzynie oraz Nowy Szpital w Świebodzinie.

Uroczystość związana z wręczeniem certyfikatu ISO 9001:2008 Nowemu Szpitalowi w Wąbrzeźnie odbędzie się na początku stycznia 2011.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.