Lekarz w reklamie produktów leczniczych? Samorząd wyciągnie konsekwencje
Redaktor: Tomasz Kotliński
Data: 25.01.2016
Źródło: TK, Nil.org.pl
Tagi: | NIL, lekarz, lekarz dentysta, Naczelna Rada Lekarska, media, produkty lecznicze, leki, produkt leczniczy, komunikat, reklama |
NIL przypomina, że reklama produktu leczniczego nie może polegać na jego prezentowaniu przez naukowców, osoby posiadające wykształcenie farmaceutyczne, medyczne lub sugerujące posiadanie takiego wykształcenia. Izba ostrzega swoich członków przed występowaniem w reklamach.
Jak czytamy na stronie "Naczelnej Izby Lekarskiej", samorząd lekarski w ostatnim czasie w istotny sposób zintensyfikował działania w powyższym zakresie stale monitorując media i reagując na bieżąco na niezgodne z prawem zachowania lekarzy i lekarzy dentystów.
Rada może wyciągnąć konsekwencje wobec osób będących członkami izb lekarskich. W reklamach produktów leczniczych występują w większości przypadków osoby nie zrzeszone w izbie lekarskiej. W efekcie nie może podejmować restrykcji w stosunku do osób, które nie są lekarzami lub lekarzami dentystami.
Rada może wyciągnąć konsekwencje wobec osób będących członkami izb lekarskich. W reklamach produktów leczniczych występują w większości przypadków osoby nie zrzeszone w izbie lekarskiej. W efekcie nie może podejmować restrykcji w stosunku do osób, które nie są lekarzami lub lekarzami dentystami.