Ministerstwo Zdrowia kontra "Wprost": poszło o cydr

Udostępnij:
Ministerstwo Zdrowia powiadomiło dziś ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego, że miesięcznik "Wprost" złamał przepisy ustawy antyalkoholowej, publikując reklamę cydru.
-Reklama 4,5-procentowego napoju z jabłek, która ukazała się na drugiej stronie okładki aktualnego numeru tygodnika "Wprost", wywołała burzę w resorcie zdrowia i Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA) - pisze "Rzeczpospolita".

- Najpóźniej w piątek złożę do prokuratury właściwej dla siedziby redakcji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa przez złamanie ustawy o wychowaniu w trzeźwości - mówi "Rzeczpospolitej" dyrektor Krzysztof Brzózka.

- Reklamowanie cydru jest w Polsce nielegalne - podkreśla wiceminister zdrowia Igor Radziewicz - Winnicki, który od kilku miesięcy sprzeciwia się senackiemu projektowi ustawy umożliwiającej reklamowanie cydru na takich samych zasadach, jak piwa.

Jak donosi gazeta według projektowanych przepisów, reklamy cydru miałyby być dozwolone w prasie, z wyjątkiem tej dla dzieci i młodzieży, telewizji w godzinach 20 - 6 oraz na słupach i tablicach reklamowych, jeśli 20 proc. reklamy zajmować będą ostrzeżenia o szkodliwości alkoholu.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.