Nowa baza LPR tym razem we Wrocławiu
Redaktor: Marta Koblańska
Data: 02.06.2014
Źródło: LPR/MK
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Na lotnisku we Wrocławiu oddano już siódmą bazę Lotniczego Pogotowia Ratunkowego wybudowaną od podstaw w ramach funduszy unijnych pozyskanych w perspektywie 2010-2013. Poza lokalizacją nie różni się ona niemal niczym od baz w Łodzi, Suwałkach, Poznaniu, Gdańsku, Kielcach czy Krakowie.
W uroczystym otwarciu bazy wziął udział Tomasz Smolarz - wojewoda dolnośląski, Lilla Jaroń - sekretarz województwa dolnośląskiego oraz prof. Juliusz Jakubaszko – prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Ratunkowej. Wszyscy niezwykle się cieszyli z widocznego rozwoju ratownictwa medycznego na terenie województwa dolnośląskiego.
Wybudowanie nowej bazy to nieporównywalny z dotychczasowym komfort pracy dla dyżurujących załóg. Do tej pory załogi miały do dyspozycji niewielki budynek, w którym coraz trudniej było spełnić wymogi sanitarno-epidemiologiczne dotyczące dyżurowania załóg HEMS. Pomieszczenia operacyjne mieściły się w znacznej odległości od miejsca postojowego śmigłowca ratunkowego. Obecnie śmigłowiec stoi tuż przed dyżurką. W razie złej pogody może być przechowywany w hangarze, skąd na wezwanie wyjeżdża na elektrycznej platformie. Pozwala to szybko i bezpiecznie go przesuwać bez konieczności używania ciągnika.
Umowa z wykonawcą nowej bazy została podpisana w czerwcu 2012 roku. Prace budowlane ukończono jesienią ubiegłego roku. Następnie rozpoczął się etap formalny, uzyskiwania wszelkich pozwoleń i zgód na użytkowanie.
W ramach inwestycji wybudowano nowoczesny obiekt z pomieszczeniami socjalno-operacyjnymi dla załogi i hangarem o łącznej powierzchni prawie 700 mkw. W otoczeniu bazy wybudowano drogi dojazdowe, chodniki oraz stację paliwa lotniczego.
Koszt budowy bazy HEMS we Wrocławiu wyniósł około 6 mln zł.
Wybudowanie nowej bazy to nieporównywalny z dotychczasowym komfort pracy dla dyżurujących załóg. Do tej pory załogi miały do dyspozycji niewielki budynek, w którym coraz trudniej było spełnić wymogi sanitarno-epidemiologiczne dotyczące dyżurowania załóg HEMS. Pomieszczenia operacyjne mieściły się w znacznej odległości od miejsca postojowego śmigłowca ratunkowego. Obecnie śmigłowiec stoi tuż przed dyżurką. W razie złej pogody może być przechowywany w hangarze, skąd na wezwanie wyjeżdża na elektrycznej platformie. Pozwala to szybko i bezpiecznie go przesuwać bez konieczności używania ciągnika.
Umowa z wykonawcą nowej bazy została podpisana w czerwcu 2012 roku. Prace budowlane ukończono jesienią ubiegłego roku. Następnie rozpoczął się etap formalny, uzyskiwania wszelkich pozwoleń i zgód na użytkowanie.
W ramach inwestycji wybudowano nowoczesny obiekt z pomieszczeniami socjalno-operacyjnymi dla załogi i hangarem o łącznej powierzchni prawie 700 mkw. W otoczeniu bazy wybudowano drogi dojazdowe, chodniki oraz stację paliwa lotniczego.
Koszt budowy bazy HEMS we Wrocławiu wyniósł około 6 mln zł.