O pierwszych zajęciach Akademii Formedis

Udostępnij:
W czwartek (26 października) odbyło się pierwsze spotkanie Akademii Formedis. Było poświęcone marketingowi i elementom negocjacji. - Jako uczestniczka projektu mogę powiedzieć, że przedstawione zagadnienia przypomniały mi wcześniej zdobytą już wiedzę wskazując na wagę rzeczy, które często zostają zepchnięte na drugi plan - przyznaje Agata Kaczmarek, uczestniczka projektu.
Komentarz Agaty Kaczmarek, studentki kierunku lekarskiego na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, uczestniczki Akademii Formedis:
- W ochronie zdrowia zauważamy znaczne braki kadrowe nie tylko personelu medycznego, ale również profesjonalnej kadry menedżerskiej. Dobre zarządzanie podmiotami leczniczymi jest niezbędne, aby poprawić ich funkcjonowanie i sprostać oczekiwaniom zarówno pacjentów, jak i przedstawicieli zawodów medycznych. Akademia Formedis wychodzi naprzeciw wyzwaniu, jakim jest przygotowanie studentów zdrowia publicznego, innych kierunków medycznych oraz zarządzania do podjęcia efektywnej pracy w tym sektorze.

Najważniejszą rzeczą jest zrozumienie ludzkich potrzeb. Tylko rozumiejąc je jesteśmy w stanie określić kierunek rozwoju naszego podmiotu leczniczego. Sprecyzowanie oczekiwań pracowników jest kluczem do stworzenia zgranego zespołu, który w profesjonalny i rzetelny sposób będzie świadczył usługi medyczne spełniając wymagania pacjentów. Tylko określenie potrzeb społeczeństwa w zakresie prowadzonych świadczeń może doprowadzić do sukcesu placówki.

Dobrym przykładem, który podołał takim oczekiwaniom jest Centrum Zdrowia Tuchów. Właśnie z jego prezesem zarządu, czyli panem Tomaszem Olszówką odbył się drugi warsztat Akademii Formedis. Podczas niego zostało pokazane praktyczne zastosowanie narzędzi marketingowych oraz rozeznania rynku medycznego. Bardzo ważne jest skupienie się na potrzebach i specyfice lokalnej społeczności przy jednoczesnej realizacji własnych celów i pasji.

Jako uczestniczka projektu mogę powiedzieć, że przedstawione zagadnienia przypomniały mi wcześniej zdobytą już wiedzę wskazując na wagę rzeczy, które często zostają zepchnięte na drugi plan. Czas spędzony na warsztatach był bardzo inspirujący. Zmotywował mnie do rozwoju w kierunku marketingu i public relations. Uważam, że taka inicjatywa daje młodym ludziom zainteresowanym tematyką ochrony zdrowia niesamowitą możliwość pogłębiania wiedzy oraz szkolenia się, aby w przyszłości móc stworzyć dobrze funkcjonującą kadrę menedżerską placówek medycznych.

Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.