Od stycznia każdy pacjent jest traktowany inaczej

Udostępnij:
Lekarze rodzinni z PPOZ podjęli kolejną próbę uzyskania informacji od prezesa NFZ w sprawie postępowania świadczeniodawców w związku z nałożonym na nich obowiązkiem korzystania z platformy EWUŚ. Ponadto PPOZ nadal prowadzi akcję informacyjną dla pacjentów, aby zminimalizować ich zagubienie w zderzeniu z nową rzeczywistością weryfikacji prawa do świadczeń zdrowotnych.
- Nasi lekarze od 1 stycznia wznowili akcję informacyjną dla pacjentów w związku z weryfikacją prawa do świadczeń. Pacjenci, którzy już odwiedzili lekarzy rodzinnych, w większości nie tylko nie orientują się w zmianach, jakie dokonały się z początkiem nowego roku, ale też nie wiedzą, gdzie mają się dokładnie udać, by ustalić, czy znajdują się w CWU i czy mają prawo do korzystania z ochrony zdrowia w ramach ubezpieczenia. Tak więc sprawdzamy każdego pacjenta, który się już do nas wybrał. Jeśli okazuje się, że pacjent świeci się na czerwono, zapraszamy do specjalnie przygotowanego miejsca, gdzie z opracowanych przez lekarzy PPOZ materiałów można się dowiedzieć więcej, tzn. dlaczego, gdzie i jak sprawdzić swój status ubezpieczonego. Jeśli pacjent jest ubezpieczony, a tylko brakuje go w CWU, musi wypełnić oświadczenie, co sprawia najwięcej problemów, bo oświadczenia są bardzo skomplikowane. Ponadto instruujemy chorego, jakie mogą spotkać go konsekwencje, jeśli poświadczy nieprawdę – mówi doktor Bożena Janicka, prezes PPOZ.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.