Pacjenci oczekują lepszej komunikacji z lekarzami
Redaktor: Aleksandra Lang
Data: 24.04.2013
Źródło: Grupa Nowy Szpital, AL
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Lepsza komunikacja z lekarzami to jedna z najbardziej oczekiwanych zmian w szpitalach - wynika z analizy prawie 500 ankiet wypełnionych w Giżycku w ramach akcji „Najlepszy Szpital. Giżycko”. Analiza ankiet mieszkańców to pierwszy etap niezwykłego eksperymentu realizowanego przez Grupę Nowy Szpital.
Badanie ankietowe oczekiwań pacjentów to pierwszy etap eksperymentu realizowanego w Giżycku przez Grupę Nowy Szpital. W jego ramach w ciągu najbliższych miesięcy w szpitalu będą wprowadzane zmiany organizacyjne, które mają usprawnić jego pracę i zwiększyć zadowolenie pacjentów. Badanie ankietowe było prowadzone w szpitalu, w Internecie na stronie http://najlepszySzpitalGizycko.pl oraz podczas ulicznych sond realizowanych w kwietniu b.r.
Wyniki ankiety „Najlepszy Szpital. Giżycko” wskazują najważniejsze oczekiwania ludzi w stosunku do szpitala. Okazało się, że najważniejsze oczekiwania dotyczące personelu szpitalnego odnoszą się do sposobu komunikacji, zrozumiałego opisu procedur medycznych. W ankietach pacjenci określali także zapotrzebowanie na dodatkowe usługi – najczęściej wskazywane to m.in. dostęp do Internetu (48%)
i bankomatu (28%). Na pytania o inne zmiany, pacjenci odpowiadali wskazując m.in. potrzebę lepszego wyposażenia sal chorych (34%), nowocześniejszego sprzętu (33%) czy łatwiejszego dostępu do łazienki (26%).
„W części opisowej ankiet pacjenci często powoływali się na szpital w Leśnej Górze.” – komentuje wyniki badania Małgorzata Mistera, zastępca dyrektora ds. pielęgniarstwa w Szpitalu Giżyckim - „Będziemy się starać dogonić serialowy wzorzec, choć pewnie nie zawsze będzie to łatwe. W każdym razie cieszymy się z każdej ankiety, wiele z wypowiedzi to konkretne wskazówki co i jak zmienić.”
Opracowane wyniki ankiet będą szczegółowo omawiane z pracownikami szpitala w Giżycku. Na ich podstawie zostanie przygotowany plan zmian. Eksperymentalny projekt „Najlepszy Szpital. Giżycko” ma na celu zmianę placówki w bardziej przyjazną dla pacjentów. Przebieg projektu można na bieżąco obserwować na stronie internetowej www.najlepszyszpitalgizycko.pl, na www.facebook.com/zdroweszpitale oraz na Twitterze: @szpitalgizycko. Internauci mogą włączyć się do akcji m.in. komentując pojawiające się na stronie informacje, czy proponując własne pomysły na zmiany.
Wyniki ankiety „Najlepszy Szpital. Giżycko” wskazują najważniejsze oczekiwania ludzi w stosunku do szpitala. Okazało się, że najważniejsze oczekiwania dotyczące personelu szpitalnego odnoszą się do sposobu komunikacji, zrozumiałego opisu procedur medycznych. W ankietach pacjenci określali także zapotrzebowanie na dodatkowe usługi – najczęściej wskazywane to m.in. dostęp do Internetu (48%)
i bankomatu (28%). Na pytania o inne zmiany, pacjenci odpowiadali wskazując m.in. potrzebę lepszego wyposażenia sal chorych (34%), nowocześniejszego sprzętu (33%) czy łatwiejszego dostępu do łazienki (26%).
„W części opisowej ankiet pacjenci często powoływali się na szpital w Leśnej Górze.” – komentuje wyniki badania Małgorzata Mistera, zastępca dyrektora ds. pielęgniarstwa w Szpitalu Giżyckim - „Będziemy się starać dogonić serialowy wzorzec, choć pewnie nie zawsze będzie to łatwe. W każdym razie cieszymy się z każdej ankiety, wiele z wypowiedzi to konkretne wskazówki co i jak zmienić.”
Opracowane wyniki ankiet będą szczegółowo omawiane z pracownikami szpitala w Giżycku. Na ich podstawie zostanie przygotowany plan zmian. Eksperymentalny projekt „Najlepszy Szpital. Giżycko” ma na celu zmianę placówki w bardziej przyjazną dla pacjentów. Przebieg projektu można na bieżąco obserwować na stronie internetowej www.najlepszyszpitalgizycko.pl, na www.facebook.com/zdroweszpitale oraz na Twitterze: @szpitalgizycko. Internauci mogą włączyć się do akcji m.in. komentując pojawiające się na stronie informacje, czy proponując własne pomysły na zmiany.