Pfizer zmieni układ sił na rynku?

Udostępnij:
Przejęcie duńskiego Ferrosanu przez Pfizera podniosło temperaturę na polskim rynku OTC. To zaskakująca decyzja, bo w 2006 r. potentat odsprzedał część swojego rynku leków bez recepty OTC amerykańskiej firmie Johnson & Johnson. Pfizer chciał się skupić głównie na lekach wydawanych na receptę.
Choć Pfizer i Ferrosan nie są liderami na polskim rynku OTC, fuzja dwóch mocnych graczy może być zagrożeniem dla niektórych kategorii produktów, w których Ferrosan ma mocną pozycję. Oferta Pfizera w Polsce na rynku leków bez recepty to głównie preparaty linii Centrum: A-Z, Silver, Cardio, Materna, syrop Robitussin oraz preparat do ust Chapstick.
- Dzięki przejęciu Ferrosanu Pfizer będzie miał możliwość rozszerzenia biznesu w perspektywicznych kategoriach OTC, takich jak leki na stawy i oczy, w których funkcjonują dwie marki Ferrosanu, Zinaxin i Strix - twierdzi Maciej Kunicki, ekspert do spraw rynku OTC w IMS Health. - W dalszej perspektywie może się okazać, że mniejsze firmy w tych kategoriach produktowych po prostu wypadną z rynku - dodaje.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.