Położnictwo wyznacza standardy

Udostępnij:
- To kobiety rodzące wyznaczają w szpitalach standardy leczenia - powiedziała podczas I Forum Marketingu i PR zorganizowanego przez wydawnictwo Termedia Renata Szczepocka-Kielbratowska, koordynator marketingu i PR grupy Nowy Szpital.
- Kobieta wybierając szpital w którym ma urodzić bardzo dokładnie się mu przygląda. Zawsze wybierze placówkę w której jest nie tylko życzliwy personel i odpowiednie wyposażenie, ale ważny jest także komfort pobytu - podkreślała Szczepocka. - Dziś oczekuje się, że szpital będzie wyglądał jak prywatna klinika albo wręcz hotel. Tp dlatego oddziały położnicze są zazwyczaj pierwszymi, które się remontuje, a w ich ślady idą inne oddziały szpitala.

Prelegenci, wśród których znaleźli się m.in. Dorota Karkowska z Katedry Prawa Ubezpieczeń Społecznych Uniwersytetu Łódzkiego, Tomasz Korkosz z Naczelnej Izby Lekarskiej, Dorota Cholewicka z Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych i Urszula Jaworska, podkreślali, że na ocenę przez pacjentów placówki medycznej ma przede wszystkim wpływ czas jaki choremu poświęci lekarz i pielęgniarka.

- Wszystkie badania pokazują, że im więcej czasu poświęci lekarz choremu na początku terapii tym przebiegnie ona lepiej i szybciej - mówiła Urszula Jaworska. - Jest to szczególnie ważne w przypadku ciężko chorych, np. na nowotwór, tymczasem ciągle wielu onkologów nie widzi potrzeby zatrudnienia psychoonkologów. To błąd.

I Forum Marketingi i PR to spotkanie specjalistów oraz praktyków na co dzień odpowiedzialnych za wzmacnianie relacji z pacjentem, komunikację z otoczeniem lokalnym, mediami oraz budowanie pozytywnego wizerunku. 70 uczestników z całej Polski próbuje znaleźć odpowiedź na pytania: czego oczekują polscy pacjenci od placówki medycznej i personelu, jak krok po kroku stworzyć komórkę ds. public relations w publicznej i niepublicznej ochronie zdrowia, jak osiągnąć pozycję lidera jakości.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.