
Praca w ministerstwie
Tagi: | Ministerstwo Zdrowia, resort zdrowia, praca, praca w Ministerstwie Zdrowia, praca w resorcie zdrowia, praca w ministerstwie, praca w resorcie |
Ministerstwo Zdrowia ogłasza drugi nabór na stanowisko głównego ekonomisty ochrony zdrowia – w pierwszym przysłano tylko jedną ofertę (która nie spełniała warunków formalnych). W nowym konkursie resort oferuje wyższe wynagrodzenie.
Poszukiwany jest główny ekonomista ochrony zdrowia.
To drugie podejście do znalezienia pracownika na to stanowisko – pierwszy konkurs ogłoszono w grudniu 2024 r., ale zakończył się niepowodzeniem. Wpłynęła jedna oferta, która nie spełniła wymogów formalnych.
Więcej pieniędzy – czy to przekona kandydatów?
W grudniu ubiegłego roku proponowano wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 15 771,24 zł brutto.
W konkursie ogłoszonym 10 marca jest więcej – 16 559,82 zł brutto.
Wymagania, oczekiwania
Główny ekonomista będzie zatrudniony na etat.
Jego zadania to:
- pozyskanie i bieżące aktualizowanie danych o sytuacji finansowej systemu ochrony zdrowia,
- sporządzenie wyliczeń (i bieżących aktualizacji) dotyczących wysokości środków finansowych, które pozwalają na zabezpieczenie funkcjonowania jednostek ochrony zdrowia na odpowiednim poziomie,
- pozyskanie i dostarczenie danych niezbędnych do usprawnienia funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, które zagwarantują podmiotom leczniczym uzyskanie stabilności finansowej w długim okresie.
- opiniowanie – pod względem wpływu na równowagę i długookresową stabilność finansową systemu ochrony zdrowia – projektów aktów normatywnych i innych propozycji zmian opracowywanych w Ministerstwie Zdrowia oraz przesyłanych przez inne podmioty, których wejście w życie wpłynie na gospodarkę finansową interesariuszy systemu ochrony zdrowia,
- reprezentowanie ministra i urzędu poza jego strukturą organizacyjną, w ramach udzielonych upoważnień lub pełnomocnictw oraz w zakresie przypisanych kompetencji merytorycznych,
- współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi, jednostkami podległymi lub nadzorowanymi przez ministra oraz pozostałymi interesariuszami sektora ochrony zdrowia, w celu pozyskiwania niezbędnych danych oraz zapewnienia zgodności realizowanych przez nie zadań z długookresową strategią stabilności finansowej systemu ochrony zdrowia,
- uczestnictwo w sporządzaniu planu działalności dla działu administracji rządowej – zdrowie oraz sprawozdania z jego wykonania.
Wymagania dla kandydatów:
- wykształcenie wyższe magisterskie – ekonomiczne,
- staż pracy co najmniej pięć lat w komórkach finansowych lub medycznych w jednostkach sektora finansów publicznych lub w jednostkach systemu ochrony zdrowia,
- znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym,
- bardzo dobra znajomość organizacji i zasad funkcjonowania systemu ochrony zdrowia,
- znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych wraz z aktami wykonawczymi, ustawy o działalności leczniczej wraz z aktami wykonawczymi, a także przepisów z zakresu finansów publicznych,
- umiejętność argumentacji, analitycznego myślenia i radzenia sobie ze stresem,
- bardzo dobra organizacja pracy własnej,
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Resort oferuje między innymi:
- indywidualny rozkład czasu pracy,
- częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu,
- możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy,
- stołówkę pracowniczą,
- karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych,
- dopłaty do biletów na imprezy kulturalne,
- pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu,
- pokój dla rodzica z dzieckiem,
- dopłaty do żłobka, przedszkola i klubu dziecięcego oraz opieki sprawowanej przez opiekuna dziennego,
- dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych,
- stabilne zatrudnienie na umowę o pracę,
- dodatek za wysługę lat (powyżej pięciu lat) od 5 do 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- możliwość rozwoju kompetencji i kwalifikacji,
- trzynastą wypłatę,
- nagrody jubileuszowe,
- pakiet socjalny (niskooprocentowane pożyczki, pomoc finansowa w trudnych sytuacjach),
- dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych.
Nabór to trzy etapy:
- etap pierwszy: weryfikacja formalna nadesłanych ofert – do drugiego etapu zaproszeni zostaną kandydaci, którzy spełniają wszystkie wymagania formalne,
- etap drugi, test wiedzy, w przypadku, gdy więcej niż dziesięciu kandydatów spełni wymagania formalne,
- etap trzeci: rozmowa kwalifikacyjna, w tym sprawdzenie wiedzy.
Nabór może być częściowo lub całkowicie prowadzony zdalnie.
Dokumenty można składać do 24 marca.
Więcej o ofercie pracy na stronie internetowej: www.nabory.kprm.gov.pl/149190.
Przeczytaj także: „Czy w ministerstwie zarabiają za mało?”.