Reklamy chipsów dozwolone od lat osiemnastu
Redaktor: Bartłomiej Leśniewski
Data: 30.10.2014
Źródło: BL, Press
Siedmiu nadawców telewizyjnych - Telewizja Polska, Telewizja Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizja Puls, Viacom International Media Networks Poland i The Walt Disney Company Polska – zobowiązało się nie emitować reklam niezdrowej żywności przy audycjach dla dzieci
-Porozumienie podpisano w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Wejdzie w życie z początkiem przyszłego roku. Od tego czasu programom kierowanym do dzieci (nadawcy ustalili, że są to audycje emitowane w godz. 6-20 i adresowane głównie do 4-12-latków) nie będą towarzyszyły reklamy m.in. czekolady, wyrobów czekoladowych, innych słodyczy, dżemów, napojów gazowanych (np. Coca-Coli), chipsów ziemniaczanych i innych słonych przekąsek ani produktów z ciasta - pisze Press.
Poza tym wykluczone będą spoty promujące wszystkie artykuły spożywcze i napoje, które nie spełniają "Kryteriów żywieniowych" opracowanych na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności i zaakceptowanych przez Ministerstwo Zdrowia.
- Od początku grudnia reklamodawcy będą deklarowali, czy ich reklamy lub wskazania sponsorskie spełniają kryteria. Bez tych deklaracji spoty nie będą emitowane przy programach dla dzieci – mówi Marcin Wiśniewski, menedżer ds. wsparcia sprzedaży w biurze reklamy TVP.
Zakaz ma ograniczyć "epidemię otyłości" u dzieci.
Poza tym wykluczone będą spoty promujące wszystkie artykuły spożywcze i napoje, które nie spełniają "Kryteriów żywieniowych" opracowanych na zlecenie Polskiej Federacji Producentów Żywności i zaakceptowanych przez Ministerstwo Zdrowia.
- Od początku grudnia reklamodawcy będą deklarowali, czy ich reklamy lub wskazania sponsorskie spełniają kryteria. Bez tych deklaracji spoty nie będą emitowane przy programach dla dzieci – mówi Marcin Wiśniewski, menedżer ds. wsparcia sprzedaży w biurze reklamy TVP.
Zakaz ma ograniczyć "epidemię otyłości" u dzieci.