Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna ,,Ciśnienie na życie”
Redaktor: Aleksandra Lang
Data: 12.12.2012
Źródło: Polpharma, AL
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia tętniczego, wsparcie obchodów Światowego Dnia Serca i sporządzenie raportu na temat czynników ryzyka chorób układu krążenia – to tylko niektóre z zadań ogólnopolskiej kampanii społecznej ,,Ciśnienie na życie”, organizowanej przez Grupę Polpharma. Przedstawiciele akcji będą zachęcać Polaków do troski o zdrowie.
Akcja ,,Ciśnienie na życie” ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w listopadzie 2012 roku "Nadciśnienie tętnicze - czy wiemy o nim wszystko?", wiele osób po pięćdziesiątym roku życia nie zamierza diagnozować stanu swojego zdrowia. Co więcej, wśród badanych dominują złe nawyki żywieniowe oraz brak ruchu. Tymczasem z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Jednym z głównych zadań kampanii będzie przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia krwi. Za każdy wykonany po¬miar ciśnienia Grupa Polpharma przekaże złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Badania będą wykonywane w centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz na ważnych konferencjach (m.in. Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach). Kampania ,,Ciśnienie na życie” zawita też na uniwersytety trzeciego wieku, by przekonać aktywnych seniorów do regularnych badań układu krążenia.
,,Przekonanie osób z grupy ryzyka do działań profilaktycznych to wielka szansa zmniejszenia wskaźnika przedwczesnej umieralności wciąż aktywnych osób poniżej 65 roku życia, który pomimo nowoczesnej medycyny należy w Polsce wciąż do najwyższych w Europie. Możliwość wykonania badania oraz konsultacji jego wyniku w miejscu codziennej aktywności, to istotna wartość naszej kampanii „Ciśnienie na życie” – komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii „Ciśnienie na życie”.
Działania kampanii ,,Ciśnienie na życie” będą trwać do końca 2013 roku. Akcję zwieńczy sporządzenie raportu ,,Serce Polaka”, w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego. Istotnym przedsięwzięciem będzie także wsparcie najbliższych obchodów Światowego Dnia Serca, które przypadają 29 września 2013 roku.
Jednym z głównych zadań kampanii będzie przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia krwi. Za każdy wykonany po¬miar ciśnienia Grupa Polpharma przekaże złotówkę na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu. Badania będą wykonywane w centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz na ważnych konferencjach (m.in. Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach). Kampania ,,Ciśnienie na życie” zawita też na uniwersytety trzeciego wieku, by przekonać aktywnych seniorów do regularnych badań układu krążenia.
,,Przekonanie osób z grupy ryzyka do działań profilaktycznych to wielka szansa zmniejszenia wskaźnika przedwczesnej umieralności wciąż aktywnych osób poniżej 65 roku życia, który pomimo nowoczesnej medycyny należy w Polsce wciąż do najwyższych w Europie. Możliwość wykonania badania oraz konsultacji jego wyniku w miejscu codziennej aktywności, to istotna wartość naszej kampanii „Ciśnienie na życie” – komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii „Ciśnienie na życie”.
Działania kampanii ,,Ciśnienie na życie” będą trwać do końca 2013 roku. Akcję zwieńczy sporządzenie raportu ,,Serce Polaka”, w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego. Istotnym przedsięwzięciem będzie także wsparcie najbliższych obchodów Światowego Dnia Serca, które przypadają 29 września 2013 roku.