iStock

Setki tysięcy zmarnowanych terminów

Udostępnij:

W 2022 r. w samych tylko warszawskich przychodniach i szpitalach pacjenci nie odwołali łącznie 297 274 wizyt, na które wcześniej się umówili.

– Ponad 35 tys. terminów nie zostało wykorzystanych w przypadku konsultacji w przychodniach przyszpitalnych, a kolejne prawie 260 tys. to wizyty w miejskich przychodniach na terenie całej Warszawy – poinformowała „Gazeta Wyborcza”, powołując się na dane z biura prasowego Ratusza. W sumie w 2022 r. pacjenci nie skorzystali więc z niemal 300 tys. wizyt. Nie skorzystali, ale ich też nie odwołali. A to znaczy, że przepadły, choć mógł z nich skorzystać ktoś inny.

– Prawie 300 tys. nieodwołanych wizyt to tylko dane z naszych podmiotów leczniczych z zeszłego roku. Dotyczą dziewięciu miejskich szpitali i sieci przychodni. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii i uświadomieniu mieszkańcom i mieszkankom skali nieodwołanych wizyt osoby, które nie mogą przyjść na umówioną konsultację, odwołają ją, a z tego terminu będzie mógł skorzystać inny pacjent – stwierdziła zastępczyni prezydenta Warszawy Renata Kaznowska w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”.

Przeczytaj także: „Szwedzki sposób na nieodwoływanie wizyt lekarskich” i „Pacjent czeka dłużej niż 30 minut – oddają mu pieniądze za wizytę”.

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.