Spadła liczba pisemnych skarg na NHS. Jakie są najczęstsze powody niezadowolenia z brytyjskiej służby zdrowia?

Udostępnij:
Liczba skarg na NHS spadła po raz pierwszy od sześciu lat. Według NHS Digital, do końca roku rozliczeniowego 2016 wpłynęło o 8 688 mniej skarg w porównaniu do okresu finansowego 2014-15.
To pierwszy raz, od 2010-11, gdy liczba ta spadła. W sumie wpłynęło 186 632 pisemnych zażaleń. Cześć związanych było z pracą oddziałów, inne ze sposobem wykonywania obowiązków przez konkretnych lekarzy. Pacjenci najczęściej narzekali na „komunikację” w NHS. Ku zaskoczeniu długość oczekiwania znalazła się niżej na liście, zaś reklamacje dotyczące działania oddziału ratunkowego A&E były dopiero na siódmym miejscu.

15 najczęstszych skarg na NHS England: komunikacja; opieka nad pacjentami, w tym odżywianie; personel medyczny – generalnie; jakość obsługi i sposób traktowania pacjentów; personel chirurgiczny; wizyty, w tym opóźnienia i odwołania; oddział ratunkowy; przyjęcia do szpitala, wypisy i transfery; transport (tylko karetki); dostęp do zabiegów i leków; ginekologia; psychiatrzy; czas oczekiwania, administracja; prywatność, samopoczucie i godność.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.