UE: reklamy leków były, są i będą. Także w Polsce

Udostępnij:
Unijne prawo nie pozwoli na to, by zakazać reklamy leków i suplementów diety - przyznaje Ministerstwo Zdrowia. Ale firmy z tej branży i tak chcą zasad, które określą, co wolno, a czego nie w reklamach medykamentów.
- Branża chce uporządkować rynek reklam leków i suplementów, zanim zrobią to za nich urzędnicy. W ostatnich dwóch tygodniach odbyły się spotkania w UOKiK i Ministerstwie Zdrowia, które mają na celu m.in. wypracowanie standardów reklam – pisze „Gazeta Wyborcza”.

Finał prac przewidziany jest za kilka miesięcy, ale już wiadomo, że producenci leków i suplementów chcą uregulować takie kwestie jak powoływanie się w reklamach na badania naukowe czy wykorzystywanie nazw chorób.

- W kodeksie dobrych praktyk wprowadziliśmy między innymi całkowity zakaz wykorzystania wizerunku lekarzy - mówi nam Ewa Jankowska, prezes organizacji PASMI Polskiego Związku Producentów Leków bez Recepty.

Jak podaje gazeta ministerstwo daje do zrozumienia jednak, że o zakazie reklam nie może być mowy ze względu na unijne przepisy (dyrektywa Parlamentu Europejskiego 2001/83/WE ). Dyrektywa mówi, że w państwach członkowskich Unii Europejskiej zakazem reklamy objęte mogą być tylko leki dostępne na receptę i te zawierające substancje psychotropowe.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.