VI edycja kampanii Przyjaciele od Piersi u celu
Redaktor: Aleksandra Lang
Data: 10.12.2012
Źródło: HealthWay, AL
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Zakończyła się VI edycja kampanii Breast Friends – Przyjaciele od Piersi, która w tym roku przybrała formę konkursu fotograficznego „Celujemy w piersi”. Użytkownicy Facebooka wybrali prace najlepiej ukazujące ideę kampanii, która mówi o roli bliskiej osoby i wiedzy o typie nowotworu niezbędnej podczas walki z chorobą.
Stowarzyszenie Amazonki Warszawa-Centrum przy współpracy z Roche Polska przeprowadziło kolejną edycję kampanii Breast Friends – Przyjaciele od Piersi. W tym roku kampania przybrała formę konkursu fotograficznego „Celujemy w Piersi”, który promował wiedzę o tym, że tylko pełne rozpoznanie typu raka piersi pozwala na zastosowanie optymalnej dla danej pacjentki terapii, a przez to zwiększa jej szanse na wyleczenie. Rolą przyjaciela jest wspierać bliską osobę w walce z chorobą, ale także dopilnować, aby wykonano wszelkie niezbędne badania. Tegoroczna edycja kampanii Breast Friends – Przyjaciele od Piersi została objęta honorowym patronatem Polskiej Unii Onkologii.
Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu fotografii wybranego pomnika, który w połączeniu z różowo-pomarańczowym symbolem kampanii najlepiej zaprezentuje ideę Breast Friends – Przyjaciele od Piersi oraz pozwoli promować wiedzę o konieczności oznaczania typu nowotworu i roli bliskiej osoby podczas walki z rakiem. Razem ze zdjęciem uczestnicy konkursu byli zobowiązani do przesłania odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego należy oznaczać typ nowotworu piersi?”. Zdjęcia wraz z odpowiedziami zostały zamieszczone na Facebooku i poddane ocenie jego użytkowników. Dzięki aktywności użytkowników Facebooka z ideą kampanii mogło zapoznać się 110 000 osób.
Wg głosów użytkowników Facebooka, ideę kampanii najlepiej zilustrowali swoim zdjęciem:
I miejsce - Józefa Grygiel z Jarocina,
II miejsce - Marcin Banaszkiewicz z Warszawy,
II miejsce - Karolina Lipowicz z Jarocina,
III miejsce - Agata Nosek z Wojnicza,
III miejsce - Krzysztof Szewczyk z Pilzna,
III miejsce - Joanna Kanikowska ze Środy Śląskiej.
Organizatorzy przyznali również nagrody pamiątkowe w postaci książki Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie będzie znak" dla:
• Macieja Dratwińskiego z Bydgoszczy,
• Agaty Skrzypek z Wrocławia,
• Grzegorza Florka z Zabrza,
• Krystyny Lubińskiej-Palickiej z Gniezna.
Breast Friends - Przyjaciele od Piersi
Breast Friends - Przyjaciele od Piersi to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej prowadzonej w naszym kraju przez Stowarzyszenie Amazonki Warszawa-Centrum i wspieranej przez firmę Roche Polska. Celem kampanii jest podkreślenie szczególnej roli kogoś bliskiego podczas walki z nowotworem oraz roli, jaką w przezwyciężeniu raka piersi odgrywa wiedza o chorobie. Przyjaciel jest niezastąpiony, ponieważ pomaga chorej przejść przez kryzys związany z diagnozą i dba, aby rozpoznanie jej nowotworu było pełne, a ona wiedziała o swoim raku jak najwięcej. Jest to ważne, ponieważ rak piersi to choroba niejednorodna, występuje wiele jego typów (m.in. HER2-dodatni i HER2-ujemny), które mają różny przebieg, rokowanie i wymagają odmiennego leczenia. Właściwe i pełne rozpoznanie choroby, w tym histopatologiczne ustalenie typu raka piersi, pozwala na zastosowanie optymalnej dla danej pacjentki terapii, a przez to zwiększa jej szanse na wyleczenie. Wizytówką kampanii Breast Friends – Przyjaciele od Piersi jest różowo-pomarańczowa wstążeczka, która symbolizuje przyjaciela (różowy) i różnorodność typów nowotworów piersi (pomarańczowy).
Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu fotografii wybranego pomnika, który w połączeniu z różowo-pomarańczowym symbolem kampanii najlepiej zaprezentuje ideę Breast Friends – Przyjaciele od Piersi oraz pozwoli promować wiedzę o konieczności oznaczania typu nowotworu i roli bliskiej osoby podczas walki z rakiem. Razem ze zdjęciem uczestnicy konkursu byli zobowiązani do przesłania odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego należy oznaczać typ nowotworu piersi?”. Zdjęcia wraz z odpowiedziami zostały zamieszczone na Facebooku i poddane ocenie jego użytkowników. Dzięki aktywności użytkowników Facebooka z ideą kampanii mogło zapoznać się 110 000 osób.
Wg głosów użytkowników Facebooka, ideę kampanii najlepiej zilustrowali swoim zdjęciem:
I miejsce - Józefa Grygiel z Jarocina,
II miejsce - Marcin Banaszkiewicz z Warszawy,
II miejsce - Karolina Lipowicz z Jarocina,
III miejsce - Agata Nosek z Wojnicza,
III miejsce - Krzysztof Szewczyk z Pilzna,
III miejsce - Joanna Kanikowska ze Środy Śląskiej.
Organizatorzy przyznali również nagrody pamiątkowe w postaci książki Anny Mazurkiewicz "Jak uszczypnie będzie znak" dla:
• Macieja Dratwińskiego z Bydgoszczy,
• Agaty Skrzypek z Wrocławia,
• Grzegorza Florka z Zabrza,
• Krystyny Lubińskiej-Palickiej z Gniezna.
Breast Friends - Przyjaciele od Piersi
Breast Friends - Przyjaciele od Piersi to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej prowadzonej w naszym kraju przez Stowarzyszenie Amazonki Warszawa-Centrum i wspieranej przez firmę Roche Polska. Celem kampanii jest podkreślenie szczególnej roli kogoś bliskiego podczas walki z nowotworem oraz roli, jaką w przezwyciężeniu raka piersi odgrywa wiedza o chorobie. Przyjaciel jest niezastąpiony, ponieważ pomaga chorej przejść przez kryzys związany z diagnozą i dba, aby rozpoznanie jej nowotworu było pełne, a ona wiedziała o swoim raku jak najwięcej. Jest to ważne, ponieważ rak piersi to choroba niejednorodna, występuje wiele jego typów (m.in. HER2-dodatni i HER2-ujemny), które mają różny przebieg, rokowanie i wymagają odmiennego leczenia. Właściwe i pełne rozpoznanie choroby, w tym histopatologiczne ustalenie typu raka piersi, pozwala na zastosowanie optymalnej dla danej pacjentki terapii, a przez to zwiększa jej szanse na wyleczenie. Wizytówką kampanii Breast Friends – Przyjaciele od Piersi jest różowo-pomarańczowa wstążeczka, która symbolizuje przyjaciela (różowy) i różnorodność typów nowotworów piersi (pomarańczowy).