Wasilewski krytykuje zakaz reklamy leków i suplementów
Redaktor: Krystian Lurka
Data: 22.12.2016
Źródło: KL
Tagi: | Zenon Wasilewski, BCC, Business Centre Club |
- Z zaniepokojeniem przyjmuję informacje dotyczące zamiaru wprowadzenia zakazu reklamy leków bez recepty i suplementów diety. W mojej ocenie są to propozycje sprzeczne z konstytucyjną zasadą swobody działalności gospodarczej oraz prawem unijnym - twierdzi Zenon Wasilewski z BCC.
Zenon Wasilewski, ekspert do spraw prawa medycznego i członek BCC:
- Zmiany o których mowa powyżej będą niekorzystne nie tylko dla krajowych producentów leków oraz suplementów diety ale także dla rynku hurtowego i detalicznego a przede wszystkim dla pacjentów. Każdy zakaz reklamy, bez względu na jej zakres, ogranicza swobodę przedsiębiorczości i konkurencji niekorzystnie wpływa na rynek pracy, ogranicza dostęp obywateli do rzetelnej informacji handlowej,
Z punktu widzenia przemysłu farmaceutycznego takie rozwiązania pozostają w sprzeczności z rządowa Strategią Odpowiedzialnego Rozwoju. Jest również niekorzystna dla budżetu państwa oraz rynku reklamy i mediów publicznych.
Nie kwestionuję potrzeby zwiększenia nadzoru państwa nad reklamami niektórych suplementów diety . W tym zakresie zgłoszono wiele propozycji zmian dotyczących ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia . Oczekuję jasnych regulacji dotyczących reklamy suplementów diety opartych na obowiązujących zasadach unijnych i krajowych regulacji.
Pozytywnie oceniam inicjatywę podmiotów działających na polskim rynku suplementów diety dotyczącą wprowadzenia „Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety ” i stworzenia mechanizmów dobrowolnej samokontroli prowadzenia reklamy zgodnej z obowiązującym prawem.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.
- Zmiany o których mowa powyżej będą niekorzystne nie tylko dla krajowych producentów leków oraz suplementów diety ale także dla rynku hurtowego i detalicznego a przede wszystkim dla pacjentów. Każdy zakaz reklamy, bez względu na jej zakres, ogranicza swobodę przedsiębiorczości i konkurencji niekorzystnie wpływa na rynek pracy, ogranicza dostęp obywateli do rzetelnej informacji handlowej,
Z punktu widzenia przemysłu farmaceutycznego takie rozwiązania pozostają w sprzeczności z rządowa Strategią Odpowiedzialnego Rozwoju. Jest również niekorzystna dla budżetu państwa oraz rynku reklamy i mediów publicznych.
Nie kwestionuję potrzeby zwiększenia nadzoru państwa nad reklamami niektórych suplementów diety . W tym zakresie zgłoszono wiele propozycji zmian dotyczących ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia . Oczekuję jasnych regulacji dotyczących reklamy suplementów diety opartych na obowiązujących zasadach unijnych i krajowych regulacji.
Pozytywnie oceniam inicjatywę podmiotów działających na polskim rynku suplementów diety dotyczącą wprowadzenia „Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety ” i stworzenia mechanizmów dobrowolnej samokontroli prowadzenia reklamy zgodnej z obowiązującym prawem.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.