Wirtualna wizytówka gabinetu prywatnego
Redaktor: Ewa Gosiewska
Data: 16.09.2011
Źródło: Procreate Sp. z o.o. /EG
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Internet stanowi obecnie jedno z najważniejszych źródeł wiedzy. Powszechnie już wiadomo, że znaczna część pacjentów zanim wybierze się do lekarza, najpierw poszukuje informacji na temat jego usług i samej placówki w sieci. O czym należy pamiętać przy tworzeniu wiarygodnej e-wizytówki gabinetu prywatnego?
Bardzo często właściciele prywatnych klinik i placówek medycznych korzystają z darmowych usług hostingowych, gdzie strona otrzymuje adres zgodnie ze schematem gabinet.nazwa-hostingodawcy.pl. - Na pierwszy rzut wydają się one bardzo korzystne. Mogą okazać się jednak zbyt długie, przez co trudniej je zapamiętać. Z kolei krótki i łatwo przyswajalny link, pozwala na przekazywanie go rodzinie czy znajomym. Stanowi on jeden z kluczowych elementów profesjonalnej strony gabinetu medycznego – mówi Łukasz Górski, specjalista ds. linków sponsorowanych firmy Procreate.
Właściwie zbudowana strona WWW powinna być czytelna nie tylko dla jej użytkowników, ale także dla wyszukiwarek. W tym wypadku ogromną rolę odgrywa optymalizacja, czyli dostosowanie kodu i treści portalu pod kątem właśnie dostępnych wyszukiwarek. Należy skoncentrować się na słowach i frazach kluczowych, które powinny być idealnie dopasowane do zawartości strony. Wartościowy content ma wpływ na odpowiednie pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization). Dla przykładu, wiele osób wpisuje w wyszukiwarkach nazwy i charakterystyczne objawy swoich przypadłości. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, warto umieścić na stronie pożądane przez nie informacje (np. opis chorób leczonych przez specjalistów z gabinetu ortopedycznego).
Pozycjonowanie strony czasem może okazać się jednak niewystarczające. Wielokrotnie właściciele gabinetów korzystają z innych narzędzi. Linki sponsorowane wykorzystuje się na dwa sposoby. Mogą one uzupełniać SEO lub funkcjonować niezależnie. Ich istotą jest promocja strony dla kilku/kilkunastu najważniejszych słów kluczowych. Umożliwiają również większą kontrolę nad prowadzoną kampanią internetową. - Przykładowo, odpowiednia konfiguracja reklamy AdWords typu „Boli Cię ząb? Potrzebujesz dentysty? Zadzwoń, a pomożemy Ci natychmiast!” zapewnia wyświetlanie jej tylko w godzinach pracy gabinetu, co często pozwala na uniknięcie rozczarowania ze strony pacjentów – zauważa Łukasz Górski.
Która z powyższych metod jest więc najwłaściwsza? W rzeczywistości obie. Najlepszym bowiem rozwiązaniem jest odpowiednie połączenie pozycjonowania i linków sponsorowanych.
- Znajomość przytoczonych wyżej zasad pozwala na podjęcie skutecznych działań wpływających na kreowanie wizerunku nowoczesnego gabinetu prywatnego, a tym samym pozyskiwanie nowych pacjentów – podsumowuje Łukasz Górski.
Właściwie zbudowana strona WWW powinna być czytelna nie tylko dla jej użytkowników, ale także dla wyszukiwarek. W tym wypadku ogromną rolę odgrywa optymalizacja, czyli dostosowanie kodu i treści portalu pod kątem właśnie dostępnych wyszukiwarek. Należy skoncentrować się na słowach i frazach kluczowych, które powinny być idealnie dopasowane do zawartości strony. Wartościowy content ma wpływ na odpowiednie pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization). Dla przykładu, wiele osób wpisuje w wyszukiwarkach nazwy i charakterystyczne objawy swoich przypadłości. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, warto umieścić na stronie pożądane przez nie informacje (np. opis chorób leczonych przez specjalistów z gabinetu ortopedycznego).
Pozycjonowanie strony czasem może okazać się jednak niewystarczające. Wielokrotnie właściciele gabinetów korzystają z innych narzędzi. Linki sponsorowane wykorzystuje się na dwa sposoby. Mogą one uzupełniać SEO lub funkcjonować niezależnie. Ich istotą jest promocja strony dla kilku/kilkunastu najważniejszych słów kluczowych. Umożliwiają również większą kontrolę nad prowadzoną kampanią internetową. - Przykładowo, odpowiednia konfiguracja reklamy AdWords typu „Boli Cię ząb? Potrzebujesz dentysty? Zadzwoń, a pomożemy Ci natychmiast!” zapewnia wyświetlanie jej tylko w godzinach pracy gabinetu, co często pozwala na uniknięcie rozczarowania ze strony pacjentów – zauważa Łukasz Górski.
Która z powyższych metod jest więc najwłaściwsza? W rzeczywistości obie. Najlepszym bowiem rozwiązaniem jest odpowiednie połączenie pozycjonowania i linków sponsorowanych.
- Znajomość przytoczonych wyżej zasad pozwala na podjęcie skutecznych działań wpływających na kreowanie wizerunku nowoczesnego gabinetu prywatnego, a tym samym pozyskiwanie nowych pacjentów – podsumowuje Łukasz Górski.