Zamkną ministerstwo zdrowia!

Udostępnij:
W najbliższym czasie zlikwidowane zostaną... strony internetowe wszystkich ministerstw, w tym zdrowia. Sprawa jest kontrowersyjna, bo resort na początku 2014 roku zmienił logotyp oraz stronę internetową wydając 60 tysięcy złotych. Dlaczego usuną serwis?
- Do tej pory każde ministerstwo miało swoje odrębne "księstwo" czego efektem były - i często dalej są - niespójne systemy informatyczne. W konsekwencji przekłada się to na negatywną komunikację zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną. Teraz to się zmienia - powiedział Paweł Szefernaker, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rozmowie z portalem "Publicrelations.pl" i podał przykłady niewłaściwych działań resortów i kancelarii premiera: - To niespójne strony internetowe poszczególnych ministerstw, wszechobecna „logoza”, oddzielne i oderwane od rzeczywistości przekazy komunikacyjne.

- Uchwałą Rady Ministrów z marca tego roku mamy dwanaście miesięcy na stworzenie portalu – „bramy” do administracji publicznej, gdzie obywatele znajdą wszystkie potrzebne informacje oraz będą mogli załatwić wszystkie urzędowe sprawy - powiedział sekretarz stanu.

Zdaniem polityka Prawa i Sprawiedliwości, będzie to nowatorski element e-administracji.

- Ponadto powstaje zespół – pod moim przewodnictwem – którego celem będzie stworzenie księgi wizualizacji administracji rządowej. Chcemy odejść od sytuacji, gdzie każde ministerstwo ma swoje logo. Wcześniej zdarzały się np. takie sytuacje, że urzędy państwowe brały godło z internetu lub zamawiały je u grafików. Żadna korporacja, a tym bardziej administracja rządowa, nie powinna tak funkcjonować. Chcemy też sprofesjonalizować urzędowe kanały social media, bo do tej pory nie było nawet wiadomo ile kanałów komunikacji mają poszczególne ministerstwa, a tym bardziej co zamieszczają na swoich profilach - powiedział Paweł Szefernaker, o czym możemy przeczytać na stronie "Publicrelations.pl".

Przypomnijmy: ministerstwo zdrowia na początku 2014 roku zmieniło identyfikację wizualną, w tym logotyp oraz layout strony internetowej. Identyfikacja wizualna i serwis resortu kosztowała 61 tysięcy złotych, z czego 31 tysięcy przypadło na identyfikację (projekt i przygotowanie tak zwanej "księgi norm") a 30 tysięcy złotych na stronę.

Co sądzisz o zapowiedziach Pawła Szefernakera? Napisz do nas wysyłając wiadomość na adres: k.lurka@termedia.pl.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.