Zawalcz o swoje serce
Redaktor: Agnieszka Katrynicz
Data: 15.11.2010
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Ruszyła ogólnopolska Kampania Społeczna Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych i Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.
Podstawowym celem kampanii jest poprawa wykorzystania osiągnięć kardiologii inwazyjnej i tym samym dalsza redukcja śmiertelności pacjentów z zawałem serca.
Mimo, że Polska należy do liderów Europy i świata w nowoczesnym leczeniu zawału (mamy sieć - 120 - ośrodków kardiologii inwazyjnej, wyszkoloną kadrę i dobry sprzęt), to nadal 1/4 pacjentów z zawałem nie jest w ogóle leczona reperfuzyjnie lub jest leczona za późno (powyżej 12 godzin od wystąpienia pierwszych dolegliwości).
Akcja powstała z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego (PTK) i Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych (AISN). AISN, działająca w strukturach PTK, skupia ponad 400 lekarzy zajmujących się kardiologią inwazyjną.
- Chcemy, by nasza wspólna kampania podniosła poziom wiedzy Polaków na temat chorób serca, ze szczególnym uwzględnieniem choroby niedokrwiennej i jej najgroźniejszej postaci, jaką jest zawał serca. Chcemy nauczyć naszych rodaków, jakich objawów nie wolno ignorować, gdyż mogą zagrażać życiu. Jednocześnie zależy nam, aby wszyscy nasi potencjalni pacjenci mieli świadomość, że jeśli spotka ich to nieszczęście, jakim jest zawał, to szybkie wezwanie pomocy pozwoli uratować życie olbrzymiej większości z nich – komentuje dr hab. med. Maciej Lesiak, przewodniczący Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.
Dodatkowym celem kampanii jest także szeroko rozumiana prewencja pierwotna i wtórna. Lekarze przypomną co robić, aby uniknąć zawału serca.
- Wierzę, że kampania doprowadzi do znaczącego skrócenia czasu w dotarciu pacjentów do szpitali, które są w stanie wdrożyć najnowocześniejsze i najskuteczniejsze formy terapii praktycznie w każdym regionie naszego kraju – podsumowuje prof. Waldemar Banasiak, prezes Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego i szef Ośrodka Chorób Serca we wrocławskim szpitalu wojskowym.
W ramach kampanii niebawem w kinach i kanałach telewizyjnych pojawią się specjalnie przygotowane spoty. Dodatkowo, kampanie uzupełniają bilbordy, które już zawisły w większych miastach. Twarzą kampanii jest aktor Krzysztof Stelmaszyk.
Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem www.zawalcz.pl.
Mimo, że Polska należy do liderów Europy i świata w nowoczesnym leczeniu zawału (mamy sieć - 120 - ośrodków kardiologii inwazyjnej, wyszkoloną kadrę i dobry sprzęt), to nadal 1/4 pacjentów z zawałem nie jest w ogóle leczona reperfuzyjnie lub jest leczona za późno (powyżej 12 godzin od wystąpienia pierwszych dolegliwości).
Akcja powstała z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego (PTK) i Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych (AISN). AISN, działająca w strukturach PTK, skupia ponad 400 lekarzy zajmujących się kardiologią inwazyjną.
- Chcemy, by nasza wspólna kampania podniosła poziom wiedzy Polaków na temat chorób serca, ze szczególnym uwzględnieniem choroby niedokrwiennej i jej najgroźniejszej postaci, jaką jest zawał serca. Chcemy nauczyć naszych rodaków, jakich objawów nie wolno ignorować, gdyż mogą zagrażać życiu. Jednocześnie zależy nam, aby wszyscy nasi potencjalni pacjenci mieli świadomość, że jeśli spotka ich to nieszczęście, jakim jest zawał, to szybkie wezwanie pomocy pozwoli uratować życie olbrzymiej większości z nich – komentuje dr hab. med. Maciej Lesiak, przewodniczący Asocjacji Interwencji Sercowo-Naczyniowych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego.
Dodatkowym celem kampanii jest także szeroko rozumiana prewencja pierwotna i wtórna. Lekarze przypomną co robić, aby uniknąć zawału serca.
- Wierzę, że kampania doprowadzi do znaczącego skrócenia czasu w dotarciu pacjentów do szpitali, które są w stanie wdrożyć najnowocześniejsze i najskuteczniejsze formy terapii praktycznie w każdym regionie naszego kraju – podsumowuje prof. Waldemar Banasiak, prezes Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego i szef Ośrodka Chorób Serca we wrocławskim szpitalu wojskowym.
W ramach kampanii niebawem w kinach i kanałach telewizyjnych pojawią się specjalnie przygotowane spoty. Dodatkowo, kampanie uzupełniają bilbordy, które już zawisły w większych miastach. Twarzą kampanii jest aktor Krzysztof Stelmaszyk.
Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem www.zawalcz.pl.