XPrize Pokonać Raka: konkurs dla środowisk naukowych i medycznych
Autor: Marta Koblańska
Data: 11.11.2016
Źródło: mat press/MK
Działy:
Varia
Aktualności
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia rocznie na świecie notuje się ponad 14 mln nowych zachorowań na raka. Deloitte, chcąc włączyć się w skuteczną walkę z rakiem, organizuje globalny konkurs XPrize Pokonać Raka, którego celem jest znalezienie niedrogich i skutecznych metod wczesnej diagnostyki nowotworowej.
Liczba nowotworów rośnie z roku na rok. Mimo nowoczesnych i innowacyjnych kuracji nowotworowych wciąż nie znaleziono skutecznych leku, by wyeliminować te choroby. Problemem jest również wczesne wykrywanie nowotworów.
Zainicjowany przez Deloitte projekt jest realizowany wspólnie z XPRIZE, organizacją pozarządową, która wiodąca w dziedzinie tworzenia i wdrażania nowatorskich programów opartych na rywalizacji.
Inicjatywa XPRIZE Pokonać Raka została wyłoniona podczas The XPRIZE Visioneers 2016 Summit, spotkania 250 mentorów, których celem było omówienie i ocena dziewięciu zespołów (w tym zespołu Deloitte) prezentujących nowatorskie pomysły, mogące rozwiązać istotne problemy społeczne. Zespół Deloitte zdobył najwyższą liczbę punktów i jego projekt znalazł się w kategorii „Gotowy do realizacji”.
-Celem konkursu XPRIZE Pokonać raka jest zmotywowanie do działania szerokiego grona naukowców, badaczy, regulatorów i innych osób, którzy chcieliby wnieść swój wkład w proces poszukiwania taniej, ogólnodostępnej i skutecznej metody wczesnego wykrywania nowotworów” – mówi Magdalena Burnat-Mikosz, partner zarządzająca zespołami Innovation Consulting i R&D and Government Incentives Deloitte. Firma Deloitte jest sponsorem i organizatorem konkursu. -Do walki z chorobą wykorzystujemy niekonwencjonalne sposoby, ponieważ model opiera się na rywalizacji o nagrody. Projekt może zmotywować ludzi i zjednoczyć różne organizacje ze świata onkologii- dodaje.
XPRIZE wykorzystuje połączenie rywalizacji, crowd-sourcingu oraz motywacyjnej roli nagrody, aby uzyskać skuteczniejsze metody rozwiązywania największych wyzwań współczesnego świata, takich jak choćby ochrona środowiska, prawa mniejszości czy pomoc najbiedniejszym. Największe firmy na świecie, np.: Google, IBM czy Nokia, włączają się do współpracy z XPRIZE, by wspierać działania organizacji. Teraz czyni to również firma Deloitte.
Zasady i terminarz konkursu zostaną ogłoszone prawdopodobnie za kilka miesięcy.
Zainicjowany przez Deloitte projekt jest realizowany wspólnie z XPRIZE, organizacją pozarządową, która wiodąca w dziedzinie tworzenia i wdrażania nowatorskich programów opartych na rywalizacji.
Inicjatywa XPRIZE Pokonać Raka została wyłoniona podczas The XPRIZE Visioneers 2016 Summit, spotkania 250 mentorów, których celem było omówienie i ocena dziewięciu zespołów (w tym zespołu Deloitte) prezentujących nowatorskie pomysły, mogące rozwiązać istotne problemy społeczne. Zespół Deloitte zdobył najwyższą liczbę punktów i jego projekt znalazł się w kategorii „Gotowy do realizacji”.
-Celem konkursu XPRIZE Pokonać raka jest zmotywowanie do działania szerokiego grona naukowców, badaczy, regulatorów i innych osób, którzy chcieliby wnieść swój wkład w proces poszukiwania taniej, ogólnodostępnej i skutecznej metody wczesnego wykrywania nowotworów” – mówi Magdalena Burnat-Mikosz, partner zarządzająca zespołami Innovation Consulting i R&D and Government Incentives Deloitte. Firma Deloitte jest sponsorem i organizatorem konkursu. -Do walki z chorobą wykorzystujemy niekonwencjonalne sposoby, ponieważ model opiera się na rywalizacji o nagrody. Projekt może zmotywować ludzi i zjednoczyć różne organizacje ze świata onkologii- dodaje.
XPRIZE wykorzystuje połączenie rywalizacji, crowd-sourcingu oraz motywacyjnej roli nagrody, aby uzyskać skuteczniejsze metody rozwiązywania największych wyzwań współczesnego świata, takich jak choćby ochrona środowiska, prawa mniejszości czy pomoc najbiedniejszym. Największe firmy na świecie, np.: Google, IBM czy Nokia, włączają się do współpracy z XPRIZE, by wspierać działania organizacji. Teraz czyni to również firma Deloitte.
Zasady i terminarz konkursu zostaną ogłoszone prawdopodobnie za kilka miesięcy.