123RF
NFZ powołuje jednostkę do spraw digitalizacji
Redaktor: Iwona Konarska
Data: 26.04.2022
Źródło: NFZ
Działy:
Aktualności w Lekarz POZ
Aktualności
Tagi: | NFZ |
Fundusz rozbudowuje swoje struktury. Zadaniem nowej jednostki jest wdrożenie programu informatycznego dopasowanego do nowych rozwiązań w sektorze ochrony zdrowia.
Zespół odpowiadający za Program Budowy Zintegrowanego Systemu Informatycznego Narodowego Funduszu Zdrowia wdroży system informatyczny dopasowany do struktury, zadań i organizacji NFZ oraz do nowych rozwiązań w sektorze ochrony zdrowia.
W celu realizacji tego zadania zostanie też utworzone biuro programu, w ramach którego powołuje się trzy nowe stanowiska nazwane jako:
• właściciel programu, zastępca prezesa NFZ ds. operacyjnych;
• dyrektor programu, zastępca dyrektora Departamentu Informatyki ds. Projektów i Integracji;
• zastępca dyrektora programu, naczelnik Wydziału Zarządzania Projektami IT w Departamencie Informatyki.
Rozporządzenie prezesa NFZ szczegółowo określa obowiązki na poszczególnych stanowiskach.
Właściciel programu będzie odpowiadać za realizację działań strategicznych i zarządczych. Do jego zadań należy w szczególności nadzór nad bieżącą aktualizacją, nadzór nad przestrzeganiem założeń programu określających cele i zasady realizacji, nadzór nad zapewnieniem środków finansowych pozwalających na wdrożenie i monitorowanie realizacji programu oraz opracowanie zasad wynagradzania i motywowania pracowników uczestniczących w programie z wykorzystaniem ustalonego w NFZ systemu premiowania, a także przyznawania dodatku specjalnego określonego w zakładowym układzie zbiorowym pracy dla pracowników zatrudnionych w NFZ.
Do zadań dyrektora programu należy m.in. opracowanie i modyfikowanie założeń (w tym ram wytwarzania i harmonogramu programu), podejmowanie decyzji zarządczych w programie, które nie zostały zastrzeżone do wyłącznej kompetencji właściciela programu, koordynowanie bieżących prac nad realizacją programu oraz monitorowanie jego realizacji.
Z kolei do zadań zastępcy dyrektora programu należy operacyjne kierowanie programem – poprzez nadzór nad projektami, przygotowanie w porozumieniu z kierownikami projektów kluczowych parametrów projektów realizowanych w ramach programu (ich zakres, produkty, czas realizacji i budżet) – oraz nadzorowanie właściwego delegowania i wykorzystania zasobów.
Opracowanie: INK
W celu realizacji tego zadania zostanie też utworzone biuro programu, w ramach którego powołuje się trzy nowe stanowiska nazwane jako:
• właściciel programu, zastępca prezesa NFZ ds. operacyjnych;
• dyrektor programu, zastępca dyrektora Departamentu Informatyki ds. Projektów i Integracji;
• zastępca dyrektora programu, naczelnik Wydziału Zarządzania Projektami IT w Departamencie Informatyki.
Rozporządzenie prezesa NFZ szczegółowo określa obowiązki na poszczególnych stanowiskach.
Właściciel programu będzie odpowiadać za realizację działań strategicznych i zarządczych. Do jego zadań należy w szczególności nadzór nad bieżącą aktualizacją, nadzór nad przestrzeganiem założeń programu określających cele i zasady realizacji, nadzór nad zapewnieniem środków finansowych pozwalających na wdrożenie i monitorowanie realizacji programu oraz opracowanie zasad wynagradzania i motywowania pracowników uczestniczących w programie z wykorzystaniem ustalonego w NFZ systemu premiowania, a także przyznawania dodatku specjalnego określonego w zakładowym układzie zbiorowym pracy dla pracowników zatrudnionych w NFZ.
Do zadań dyrektora programu należy m.in. opracowanie i modyfikowanie założeń (w tym ram wytwarzania i harmonogramu programu), podejmowanie decyzji zarządczych w programie, które nie zostały zastrzeżone do wyłącznej kompetencji właściciela programu, koordynowanie bieżących prac nad realizacją programu oraz monitorowanie jego realizacji.
Z kolei do zadań zastępcy dyrektora programu należy operacyjne kierowanie programem – poprzez nadzór nad projektami, przygotowanie w porozumieniu z kierownikami projektów kluczowych parametrów projektów realizowanych w ramach programu (ich zakres, produkty, czas realizacji i budżet) – oraz nadzorowanie właściwego delegowania i wykorzystania zasobów.
Opracowanie: INK